20 november 2009

Öroninflammation!

Trök väder! Man har ju inte lust att göra så mycket när det blir sånt här väder, men man kan ju tycka att man kan städa lite och fixa till då när det endå är så trist ute, men då finner man ju inte rätta lusten till det i stället.

Dagen har tuffat på... in och ut mest hela dagen och uppe bra länge blev vi också. Kvällen var det riktigt kaos tycker jag, sprang mest runt. Satt i godan ro och pratade i telefon med farmor och grabbarna hade somnat och sovit ett tag. Ja då vaknar Emil till ett par gånger så då är jag upp till han. Så förkyld och då är det inte gott att andas genom näsan medans man har nappen i mun. Sen när jag precis la på med henne, då har jag glömt bort att stoppa i cirkulationspumpen på pannan så hon började koka PANIK tur gubben var nära och samma veva så hostar Emil där uppe och den ger inte med sej så ner med han då. Sitter i soffan och då ja då kräks han ner både sej själv och soffan. Var det bara tvätta av han och allt som blev runt omkring. Hostan gav ej med sej men han ville endå gå upp och sova så då bar jag upp honom och precis när vi kommer in i hans rum ja då spyr han ner hela golvet. Ner med han igen och tvätta av han och sin älskade vove som fick åka i torktumlaren en stund och upp och skura golvet... Sen höll han på Emil mellan tio och klockan ett med att kräkas en tio tal gånger. Men vid ett hade en vän till mej varit ner med host medicin så den verkade ta och vid ett somna Emil och har sovit hela natten tills halv tio i morse.

Skickade Liam till dagis med pappi sin till klockan nio och ringde i samma veva hälsocentral för jag tänkte va fan, sjuk i tre veckor. Höga feber toppar, ont här och där och kräks och hosta näää nu får det vara bra. Så 10.20 fick vi tid till N.V på hälsocentral. Han klämde och kände på körtlar och kollade och konstaterade återigen öroninflammtion. Så vi antar han gått runt med det en tre veckor o det misstänkte jag nästan sen vi var till bollnäs på öronkontroll av rör. För då hade höger rör lossnat och han hade vätska bakom trumhinnan. Så jag skall ta och ringa dit till veckan få se om han får ett nytt rör insatt. För han verkar behöva det klimpen. Så det slutade med behandling med Kåvepenin i tio dagar... Äntligen kanske det vänder nu då. Hopplöst med öronbarn, då kommer allt annat med också.

Så man har varit mest överallt i dag på byn och ganska nyss kommit hem från Inga, farmor o Simon åkte upp dit och lämnade Emil som skall vara där tills i morgon och Liam är hos sin stödfamilj. Så det blir skönt vara barnfri ett dygn när man varken äter eller sover som man ska.. så i morgon blir det en rejäl sovmorgon!

Inga planer för kvällen har gjort det jag tänkte och det var att ta in lite ved och det gjorde jag också, men blev bara en vagn. Kroppen skriker Neeeeeej! Orkar inte! Lovar när jag såg ett vedträ så såg det ut som fyra, otäckt värre. Så fort man anstränger sej. Ååå plocka leksaker eller sittande på golvet resa sej hastigt upp då blir det också att hela världen snurrar!!! Ååå jag hör hur pulsen slår speciellt i höger öra. Super sjukt!!!!

Nepp en kopp kaffe till sen så!

Ha en bra fredag kväll på er!!!!

2 kommentarer: