06 november 2009

Kanske tillbaka!

HALLÅ VÄRLDEN!!!

Nu sitter man här igen efter någon dags vila, har gått för runt runt tycker jag och mycket rett ut sej och det känns skit toppen. KP på besök här några timmar i dag också.

Har försökt tagit det lugnt i några dagar och det har resulterat i en hel del posetivt också, så det känns bra.

Ååå tänk att som jag sagt, man kan hamna i situtioner som man inte trott och tänkt att man skall göra även sina anhöriga som skall tyckas vara duktiga. Så det är det jag menar man skall inte säga något förän man är där själv och det här med att städa rent framför sin egen dörr och sina anhöriga kanske innan man ger sej på andra är ju också något man bör leva efter.
Åååå tänk att det slog tillbaka, var väl det man visste " när man gräver en grop åt andra brukar man själv falla i den" . Snackar om den här fyllkörningen som var här i går morse, så det kan gå för ens anhöriga när man sjäv ställer till jävelskap!

Ha en trevlig fredag på er!

24 kommentarer:

  1. Menar du på allvar att man har ansvar för att städa upp framför sina anhörigas dörrar också? Räcker det inte med att städa framför sin egen - så får andra ta ansvar för sig själv?

    SvaraRadera
  2. jooo absolut det borde vara så men visa fastnar med näbben i kläm lite här och där.. inte bli så arg heller e.. dumt om näbben gör ont!

    SvaraRadera
  3. Hahaha. Kanske vi ska börja dra upp över dina och Magnus anhöriga också? Men då lär det bli full aktivitet här!!

    Hur var det nu igen? "Sopa rent framför sin egen dörr.."
    Kasta inte sten i glashus måste vi få påpeka ;)

    SvaraRadera
  4. Ja aktiviterna är det inga fel på här tycker jag... men i bland har kvasten gått av och glashuset gått sönder.

    SvaraRadera
  5. ***

    Jag får lite vibbar om att polisen var tipsad om just rattonykterheten.... Rätt eller inte? Inte vet jag, men jag har endast en tankte om det. : )

    SvaraRadera
  6. Det kan jag inte svara på hur skall jag kunnat veta det. Men så brukar det vara i dom flesta fall tycker jag. Otäckt hur som haver, för det finns så mycket oskyldiga människor i trafiken och ja näää usch hemskt i varje fall.

    SvaraRadera
  7. ***

    Jag mår ju inte precis illa för att nån som har alkohol i blodet som kör ett fordon får stå sitt kast....

    SvaraRadera
  8. jag tycker ni ska flytta LÅNGT LÅNGT bort från alla nötter i byn som bara e ute för att jävlas med er långt bort och starta om helt å hållet.. kram på er

    SvaraRadera
  9. Välkommen tillbaka! Har saknat dig! Kram!

    SvaraRadera
  10. tycker det är konstigt att du dömmer precis lika hårt andra människor du som säger att denna jävla skit by dömmer andra så fort men du är snabb själv oxå...

    SvaraRadera
  11. Anonym: Ja nog är det så allt, tack! <3
    Mia: Ja en försöker komma igen, tack vännen. Kram
    Anonym: Jag är inte den som springer och dömer folk på så sätt men jag tycker att rattfylla inte skall förekomma ovsett vem som kör med alkohol i blodet. Noll tolerans alltså!!!

    SvaraRadera
  12. jag håller med men tycker även att misshandel och stöd ska vara noll tollerans kanske därför ni behandlas som ni gör

    SvaraRadera
  13. misshandel och stöld ska det nog stå här ovanför. Ja, hur kan du tolerera att kära maken slår och stjäl???!!!!

    SvaraRadera
  14. Näää det är väl mer okej om jag gör det, var det inte så här som man behandlar andra blir man själv behandlad. . . är ingen hemlighet att jag varit med på stölder och misshandel heller men det är ju lätt att hitta en hackkyckling. Ååå jag tvekar inte att nyttja sitt och försvara sej det skall ni två anonyma veta i varje fall. Det är ju som det här spelet jag sagt om... "följer man inte spelets regler så spelar man ett spel utan gränser"

    Over and Out!

    SvaraRadera
  15. Hoppas ni får en trevlig kväll Linda

    SvaraRadera
  16. tack fru Holmsten och vi önskar detsamma till er! *kram*

    SvaraRadera
  17. "följer man inte spelets regler så spelar man ett spel utan gränser"
    Vore bra å få veta vad ditt spel går ut på och vilka spelreglerna är. Du har inte lagt upp nån "bruksanvisning" över spelreglerna....

    SvaraRadera
  18. ja men det finns inte så många spelpjäser och man kan ju alltid själv välja vad man spelar. Det är den enda kommentar jag tänker ge.

    Over and Out!

    SvaraRadera
  19. Vad har din man spelat för slags spel senaste tiden? Antar att det inte var efter dina spelregler så gränserna tänjdes?

    SvaraRadera
  20. Jag skulle vilja ge dig ett råd. Ett som du ska ta med dig på din resa genom livet, vare sig det är med tunga eller lätta steg du vandrar. Ett råd som du kan ge dina små när dom är på väg att växa upp och lär sig fungera som en del av den "orättvisa" värld som faktiskt finns där ute, utanför allas dörrar!
    Mitt råd är: Sluta prata/skriva om det spel du spelar, ett spel som ändras i och med att personer korsar din väg, en del obekväma, en del dumma, en del vänliga, en del förlåtande, en del hämdlystna. (Karaktärerna som spelar på din spelplan är många vid det här laget.)
    Det du gör när du spelar ditt eget spel med dina valda spelpjäser är att du förstör dina chanser till att bli en bra och ansvarsfull mamma!
    Jag tror inte att du vill att dina barn ska råka ut för någon person som gör som du, spelar ett eget spel? Vill du?
    Jag hoppades att när du nu tagit upp ditt bloggande igen, skulle göra allt, precis allt för att bli en bra förebild för de dina!
    Vet du man har inte så många chanser här i livet att ge sina barn rätt vägledning och guida dom genom livets upp och nedgångar.
    Men om man gör vad man kan och visar dom hur vuxna hanterar problem som kommer i ens väg, på ett så bra sätt som möjligt, finns det en chans att det "smittar av sig", och man blir så bra rustad man kan, när man tar klivet ut som ung vuxen i en värld som aldrig kommer att bli rättvis!
    / Me

    SvaraRadera
  21. anonym: om gränserna sträcks ut märker man själv av det....
    Me: värst vad du och alla andra fastnar i det med spelets regler, inte står jag har och blir trampad, spottad, knuffad och nertryckt etc. inte en chans, no way!. Aldrig! För men inte längre, jag säger jag har rätt till mina åsikter och jag gör det bästa jag kan för mina ungar. Vem kan bedöma vilken förälder som gör rätt eller fel. Var finns det liksom.
    Jag kan ge jag kan ta och jag kan ta beröm även kritik!

    Men jag är ingen man trampar på bara så är det!

    SvaraRadera
  22. Det är nog lätt att fastna i "Spelreglerna" då du så ofta refererar till dom ;)
    Alla har rätt till sina åsikter, helt klart!
    Dvs alla :o) Det är vad man gör med dom som gör skillnaden ;0)
    Att Respektera varandras åsikter är en del av att leva i ett demokratiskt samhälle. Med det menas inte att man ska bli nerslagen, spottad på eller nedtryckt av någon. No way :o)
    Man kommer ingenstans om man slår ner varandra, man kommer längst med förståelse.
    Bra att du kan ge, ta både positiv och negativ kritik. Det är nått som vi svenskar oftast har svårt med, även som föräldrar.
    Då har du kommit en bra bit på väg....och då har du bra förutsättningar att ge dina barn en bra grund att stå på, där dom får lära sig hantera upp och nedgångar med acceptans för människor oliktänkande :)
    /Me

    SvaraRadera
  23. Är det inte så, så säg :o)

    SvaraRadera