30 september 2009

H.A bygg är helt otrolig!!!

Ja det är dom ta me fan, i April Maj började man renovera efter vatten läcka här i badrummet... är dom klara ännu då????
NÄÄÄÄÄ inte!!!! Det har gått nu 6 månader och man är inte klar ännu, målning återstår och ventilen är inte ens på plats och jag lovar det är skit kallt att duscha nu med ett hål rätt ut i väggen. Fattar mej inte på HA bygg vilket värdelöst företag. Så nu sitter jag här och försöker få tag i chefen på kommun och han var inte glad sist när jag ringde för två månader sen och berättade att dom inte satt ditt foder runt dörr o fönster. Han skrek rätt ut: Så här får det inte gå till och så här kommer det inte gå till en gång till!!! Han var så förbannad så hälften vorre nog och det tog en dag från det att jag informerat honom om lister och ventil o färg till lister och dom kom en klant från HA bygg och fixade lister. Nu har här gått två månader igen och dom är inte klar dom kom aldrig med ventil och färg! Så nu blir det spännande höra vad han säger... har själv försökt få nå vetttigt ur HA bygg för en par månader sedan men inte lyckats det händer inget för dom. Men eld i baken blir det när chefen ringer. Taskigt gjort av HA bygg detta är ju endå kommunens pengar o skattebetalarnas pengar!

Men en sak är säker den dagen man äger ett hus och behöver anlita ett företag till hjälp så blir det inte HA bygg den saken är jävligt klar för då blir det aldrig färdigt... så skärpning till HA bygg. Men rolig var ni, sätter spånskivor i ett duschrum där det skall vara gips skivor borde en byggfirma veta och ännu roligare när du fick riva upp allt igen. E huvudet dumt får kroppen lida! Ghaaa NÖTSKAL!

18 kommentarer:

  1. Jag undrar....Hur kommer det sig...att NI får göra såå många misstag och brott som ni gjort, och sen ska alla bara glömma det och acceptera er som vem som helst, men alla andra får inte göra några fel mot er alls, för då blir det ett jäääävla liv. BVC, HA bygg, dom som anmäler er, osv osv....Du kanske ska tänka på alla inte är felfri, och att du ska acceptera att folk kan göra misstag och fel, precis som du vill att folk ska acceptera er (och då har ni ändå gjort väldigt väldigt grövre saker än dessa som du klagar på...)
    Ett tips, bara.

    SvaraRadera
  2. Det var väldigt bra sagt tycker jag...man ska inte kasta sten i glashus. Man kanske inte ska gnälla så himmla mycket på alla andra när man inte själv är så fläckfri. Ni ska vara nöjd ändå eftersom ni verkar få allt serverat medans det finns "vanligt" folk som kämpar och jobbar för att göra rätt för sig.

    SvaraRadera
  3. Tack för inlägget, tur Leif på kommunhuset håller med om HA bygg då i varje fall. Det är trots allt en firma! Som åtar sej jobb och inte fullföljer! Jag hyr här som vem som helst kunde gjort och är Ovanåkerskommun sur så är det upp till dom. Jag förstår dom att dom är less! Inte roligt att Ovanåkers kommun får en faktura för ej slutfört arbete! Men det är Leifs problem och inte vårat. Vi fryser mest i duschen och värnar om att inte kommunen skall få ett mögelskadadat hus. Där av kritiserar jag HA bygg och har ring kommun. Å han var glad att jag ringde.
    Jag har gjort mina brott och jag har sonat för dom under en period av avtjänat mitt straff och fortsätter fläckvis att bli straffad eftersom man bor i en kommun som denna.
    Liams mage har jag all rättighet att vara arg över också, men du ni kanske inte har barn eller vet hur ont han har. Våran son har rättighet till vård som alla andra i denna kommun!
    Serverad det vette tusan om vi blir, då får du nog förklara mera. Vi gör allt som måste göras vi också och letar jobb som alla andra arbetslösa men svårt att komma in, Mange fick däremot in en himla fot nu så det känns toppen! Annars uppfyller vi alla krav som alla andra också får göra. Men om du tycker att ända sättet att "som vanligt folk" jobba och göra rätt för sej. Så här du tips om ett jobb så hoppar jag på direkt!!!!

    Tack för inläggen :o)

    SvaraRadera
  4. kikar in, såg din adress på FL

    SvaraRadera
  5. Jag håller med föregående talare. Svårt att förstå att man kan kräva som er, av alla människor omkring er att allt ska gå så felfritt till..medan ni själv verkar ha möjligheten att fela hur många gånger ni vill.
    Framförallt tycker jag synd om er, det måste vara jobbigt att hata hela världen.

    SvaraRadera
  6. Pratar inte om privat personer pratar om ett byggföretag och vården.... fela hur många gånger vi vill? Vet inte hur du menar men "fel" gör alla och fel kommer man göra livet ut. Sen beror det på vad och ibland får man straffas med det. Men vi har då tagit vårat straff i varje fall och är lika mycket värd som alla andra... hata hela världen har jag aldrig sagt. Långt i från...

    Kul ni kommenterar föresten! :o)

    SvaraRadera
  7. Nu får du ta det här som kritik eller inte...men jag kan förstå att folk retar upp sig på er. Ni har fyrhjuling, hus, pool till barnen, snygg inredning, verkar som om ni handlar mycket kläder och saker till barnen utan att ni ens har ett jobb. Hur går detta i hop?? De allra flesta retar upp sig på att dom jobbar och står i, men ändå inte har råd att ge sina barn det som ni kan ge era utan att ens jobba. Det är inte konstigt att folk blir hatiska mot er. Nu menar jag inte att ni ska behöva acceptera detta..men på ett sätt måste du förstå också. Vart får ni pengarna i från?? Antar att det är sociala som hjälper er...och det har ni rätt till som alla andra, men ändå...betalar dom så mycket så att ni har råd att köpa allt ni gör?? Det är vi som jobbar och betalar skatt som gör att ni kan leva så som ni gör. För utan oss hade det inte kommit in någon skatt och vad hade ni då fått hjälp utav?? Visst det är en rättighet som alla människor har att man ska kunna få hjälp...men då är det väll tänkt att få hjälp med det viktigaste?? Om man tittar på kortena du lägger upp här på ert boende och så...så verkar ni ha det väldigt nytt....nya möbler och så. Hur går detta i hop?? Kanske man ska sluta arbeta och börja leva på socialen?? Rätta mig om jag har fel...men du har ju skrivit att du vill ha kommentarer!

    SvaraRadera
  8. Hej igen annonym, absolut jag tar emot kommentarer oavsett negativa eller posetiva allt är välkommet och inget raderas...
    Ja det har du rätt i vi lever på socialbidrag gör vi och det gör vi sedan Mange avecklade firman vi hade förut innan vi bodde här..så i dagens läge lever vi på socialbidrag det är ingen sju hög summa vi snackar då... ca femtusen spänn plus ja sånt här som kan komma läkarvård, tandvård, medicin såna saker som går upp och ner... Allså fem tusen spänn i runda slängar och då har vi ca en norm per månad på ca 18 tusen kronor som vi i våran familj har rättighet till och dom pengarna skall täcka allt från boende, mat, el, ja jag menar precis allt, förutom det som kan bli extra jag skrev om. 18 tusen spänn är verkligen ingen skyhög summa det är det är inte och överlevnaden av det blir svår. Men det är som man prioriterar. Jag vet inte vad ni i jämnförelse med oss har för räkningar e.t.c men vi har typ inga lån eller så. Alltså inga extra kostnader... sen finns det alltid någon avbetalning på någon pryl det gör det som man står och betalar på i flera år. Så ser väl våran ekonomi ut väldigt snabbt! Fyrhjuling har vi precis bytt tillbaka, poolen är barnens och Sanna själv har sparat ihop en del atav den och vi lagt till resten. Studsmatta har hon betalt hela själv efter att fyllt år i fjol. Tycker i varje fall att dom har rättighet att välja själv om dom vill spara och köpa något dom verkligen vill ha. Våra barn spar, dom önskar sej pengar när man fyller år till julen och kommer det in extra peng så spars den. Tex fickpeng! Tycker dom gör det bra som kan spara och handla något dom vill ha...anser det inte som lycks. Sen om vi har något lycks här hemma det vet jag inte.. avbetalning på ett par möbler det andra mest gammalt som hängt med i många år.
    När du skriver kläder så skall du veta att det är ett stort intresse för mej speciellt bebiskläder små barnkläder när man som förälder själv får välja. Å tänker du dom sista bilderna på kläder så är det bara lindex presentkort som pojkarna fick när dom fyllde år. Även vi har släkt och vänner som ger! Sen har vi ju barnbidrag som också används till barnens kläder och för att påpeka mycket av Oskars kläder så ärver han bl.a mycket av sin storebror.
    Ååå funderar du på renovering på det sista så är det inget som kostat oss mer än en pensel på söderlunds. Mycket finns kvar efter svärmor och vi får som sagt hjälp av släkt och vänner mellan varven.
    Ja visst kan du sluta arbeta och leva på socialbidrag men inget jag skulle rekomendera eftersom jag vet hur det är efter så många år och du skall veta vad glad man är när man slipper och klarar sej själv som det var det året när Emil föddes och hans första år när man hade egen firma och förde sej själv. Tror ingen vill gå på socialbidrag om man slipper. Det är inte en dans på rosor och det finns mycket att uppfylla för att ens ha rätt till det. Men det är som du säger tur att Sverige har det att det finns en möjlighet om du uppfyller dessa krav som även är inviduella också.
    Tack!

    SvaraRadera
  9. Glömde att säga att vi är både älskade och hatade. Precis som du, din vän, din familj o.s.v Man kan inte älska alla!

    SvaraRadera
  10. Såg nu även att du siste skrev över huset. Detta är inget hus vi köpt eller äger. Detta hus har vi hyrt i åtta månader och före det min svärmor i nästan 3o år. Skulle vilja äga ett eget hus där allt är ens eget, men som du vet socialbidrag då har man inte möjlighet att köpa hus. Men det är en önskan hur som helst, att äga detta hus eller ett eget... och i dagens läge passar alternativ hyra detta hus bäst. Men skulle jag vinna pengar då är mitt "eget" hus farligt nära :o)

    SvaraRadera
  11. Hej! jag säger som alla andra innan mig! KASTA INTE STEN I GLASHUS! Ni är och förblir en belastning för oss skattebetalare det är bara att inse det. Jag har följt din blogg en tid och vill ge beröm för din följetång om livet bakom galler som jag tyckte var mycket bra skrivet!! Men det du skriver om era sk. ovänner, gnäller på olika företag osv. osv. det får mig enbart att må illa. Som du ser väljer jag att vara annonym med tanke på din instabila äkta hälft. Nä fy fan säger jag bara om såna som er som lever på systemet och inte ger ett ruttet öre tillbaka! sluta med all skit, ryck upp er, och var inte så jävla gnällig, ni har ju allt! // En som jobbar hårt och inte har nånting alls.

    SvaraRadera
  12. hejsan anonym!
    Kul att du också vill kommentera! :o) Varför är vi och förblir en belastning för er skattebetalare? Hur många i detta avlånga land har inte socialbidrag? Hur många har inte lyckats lämna den? Hur många kommmer att kliva in i den? Många söker tillfälligt, kanske mista jobbet, något som gått snett för en månad eller två? Alla är där av en orsak! Men jag tror ingen vill vara där helst och som jag skrivit vad bra att det finns. För vem kan garantera att du själv eller din vän eller någon nära behöver hjälp av sociala? Vad finns det för garantier på det? Finns inga!

    Tackar också för att du följer min blogg och gillar följetången om livet bakom galler. Det är såna axplock och jag kommer att återkomma till livet i anstalt minnen och händelser från den tiden man var fråntagen allt! Skulle också kunna gå in på varför man hamnar som man gör, från mina barns ben och tills den tiden och tills i dag. Jag har väldigt mycket tankar om varför? Varför saker och ting blir som det blir....
    Javisst jag skriver om allt på min blogg, igentligen faktiskt inte allt för jag skulle kunna skriva varje sekund varje minut. Mitt liv är innehålls rikt min bok innehåller många sidor.
    Ååå som du också vet så skriver jag om glada saker och om tråkiga oavsett vilket humör jag än är på ledsen eller glad! Det kommer jag också att fortsätta med.
    Men jag måste bara få fråga, vad skall vi ge tillbaka som du skriver? Rycka upp sej kan vara lättare sagt en gjort.. finns många orsaker till att man kanske inte kan det alla gånger. Visst du kan få en motgång du rycker upp dej och står upp igen, den kommer en andra och en tredje du reser dej upp... men blir det för många gånger, gång på gång då är det inte alltid så lätt.
    Ååå jag vill säga en sak att man kan hamna i en situation som gör att det blir jobbigt, även du och vem som helst! Vem vet och vem avgör?

    SvaraRadera
  13. Man kan ju undra vad är de för fel på er efter all man har läst. Ni måste ju försöka leva ett "normalt" liv stölderna ökar fortfarande och ni är ju jävligt mistänkt måst man ju säga.De är ju inte undra på att folk kan spy åt erat jävla tok.

    SvaraRadera
  14. Fel? Tycker vi så gott vi kan försöker bli accepterad av samhället och det gör man delvis och delvis inte. Det finns en del människor som gör att man inte blir det. . som sabboterar på det mest undliga sättet. Men vi har inte gett upp för det, vi försöker bara vara en familj som alla andra familjer.

    Leva "normalt" som du säger...

    Vet ej hur inbrotts vågen ser ut just här i ovanåkers kommun. Följer sällan ljusnan och hör faktiskt inte mycket om det heller och bär inte längre på kundskapen om "vem som håller på" det är ett förgånget kapitel för oss och vårat intresse finns inte kvar där längre.

    Vi kan inte veta allt som händer och sker på det kriminella planet, vi har gjort vårat och valt att inte hålla på med sånt skit längre. Vi har sonat våra brott och försöker bara bli accepterad av samhället, mot alla odds!

    SvaraRadera
  15. Bara en undran...hur kan man ha en ny " Rappens bilar" att åka i plus en Saab som du köpt och som står på gården och väntar tills du tagit körkort Hur kan det gå ihop om man lever på socialbidrag ??? Får man ta lån då ? Eller är det släktingar som hjälper till då oxå ??

    SvaraRadera
  16. Svar på undran:

    Bilen "rappens bil" är på avbetalning det är inte ens vi som står på den, utan det är Manges syster som äger den och vi betalar en summa i månaden till henne.. bästa lösningen när man har skuld hos kronofogden som så många andra. Så där har vi hjälp av släkt!

    Saab kan du inte säga att jag köpt, för den har jag bytt åt mej av min vän Madde hon som har dom jätte fina kläderna "made by me" så jag har inte gett en krona för den bilen och det är ingen bil som kostar oss något heller då den är avställd. Ååå vill du kolla så den infon stämmer så kan du fråga Madde, för det är ingen hemlighet att hon var ägaren för oss..
    Så det går jätte bra att göra så när man lever på socialbidrag...eftersom det inte är någon kostsam historia..visst kan man väl ta lån och leva på socialbidrag det kan man säkert. Men det är inget som existerar för oss om man sitter i kronofogoden.. men jag känner folk som har som ex... huslån och lever på socialbidrag. Som ett exempel, så vist går det att ta lån och ha socialbidrag för den som ingen anmärkning har. Men vi tillhör ej den gruppen skuldfria!

    SvaraRadera
  17. Jag Tycker du är helt underbar på dina svar Linda. Förstår inte folk som retar sig på er varför läser dom då din blogg??? Har dom inget vettigare för sig i stället för att klaga på er? Nej stå på dig tjejen ingen i Edsbyn är perfekt inte ens JAG,

    SvaraRadera
  18. Börjar med ett tack, ja jag försöker svara så gott jag kan och ingen fråga stör mej och mina inlägg stör många och det är sant varför läser man den (?) det har jag undrat också många gånger.

    Min blogg vill man tydligen följa i varje fall så min uppfattning blir då att "familjen Eriksson" dom är ju intressant också.
    Ja Edsbyn är Edsbyn och "visa" av folket är ju så här. Men det finns hur mycket underbara människor som helst också.

    Näää det har du rätt i ingen är perfekt och ingen kommer någonsin att bli det heller. Misstag gör alla oavsett om dom är små eller stora misstag. Det kommer man göra livet ut och konsekvenserna kan bli förödande och även ha en posetiv utgång i det hela.

    Tack för ditt stöd!

    SvaraRadera