25 augusti 2009

Vilket jävla svar!

Ja det tycker jag med stora bokstäver VILKET JÄVLA SVAR!!!!!!!!!!!!!
Bli så jävla arg så ja jag vet inte, jag kunde inte säga nå heller så ja därför sa jag inget heller, det enda jag tänkte det var vilket jävla svar!!!!

Jo jag snackar om BVC faktiskt, tänkte jag tar tillfället i akt nu då och frågar hur man skall göra med Liam och hans mage för vi var ju på ett års koll i dag med gossen, så han stannade på 12 kg och 80 lång våran gooo gosse <3
Så med tanke på att den s.k barnläkaren var där så tänkte ja men se vad bra, då kör vi på kanske man kan göra något åt det.
För det känns inte som om att det är speciellt rimligt, gått ett halv år med dessa skitblöjor. Det är inte bara byta en blöja må ni tro... man kan få bytta alla kläder och mellan varven för det kryper både neråt och uppåt gör det och en dusch nära är bra många gånger. Sen är det inte bara en gång om dagen heller, kan var upp till en fem gånger per dygn, för han kan vakna av detta på natten också.
Ja jag förklarade för dom o.s.v

Vet ni vad jag får för svar???? Blir lika förbannad varje gång jag tänker på det..
Jaaa säger han, det finns föräldrar vars barn inte gör sina behov mer än var 14de dag. Då är det är det sämre sa han, då har man det lite jobbigare.
Det var det enda svar man fick....

Trots jag berättat att han kan få ont i magen när han har ätit mat, välling etc tills han har gjort sitt behov och det går över, kan vara lite gnällig mellan varven en orolig mage helt enkelt.

Så det var det enda svar man fick, trots vi pratat om det vid åtta månaders koll för och vid tillfälle med BVC på telefontid.

Så ja någon hjälp fick man inte, näää det fick han inte Liam. Bedrövligt!!!!

Fattar väl jag också att det är ett rent helvete om inte barnet skiter på 14 dagar, har väl inte sagt nå annat heller och jag fattar väl att det är bekymmer för barnet och dess föräldrar.
Men man säger ju faktiskt till och rådfrågar och hör om alla dess problem man kan stöta på och alla föräldrar upplever ju det som ett problem det man tar om men dom och varför då jämföra med andras problem.När det är det enskilda barnet man pratar om.

Nej jag har då inget förtroende för varken hälsocentralen, dess läkare sköterskor och andra myndigheter heller och inte BVC heller nu. Finns inte nå alls, inget förtroende. Just nu känner jag att det hon sa kallar vid 1 1/2 år, då känner jag bara nääää vi har våg och något att mäta med hemma också. Varför dit och bara kolla det, skall väl finnas när man behöver dom också.
Ååå löjliga jag kastade Emils tid efter vägen som han fick för att kolla vikt och längd i september. Som jag känner i dag så går jag inte med gossarna till er, för det där tyckte jag var att bli så dåligt bemöt så FY FAN, VILKET JÄVLA SVAR!

4 kommentarer:

  1. Men gud! Han behöver ju hjälp med magen gossen! Vilket nonchalant svar alltså!...Och dra upp andras barn när man behöver råd om sitt eget är verkligen inte att göra sitt jobb som läkare!!!

    SvaraRadera
  2. Näää jag vet inte vad jag skall göra, för jag har ingen lust, tålamod, ork eller nå och jag är mest förbannade jämt för att att det är något. Orkar bara inte vara posetiv!!

    SvaraRadera
  3. han kanske är laktosintolerant, då brukar man bli sådär i magen. prova att vara utan alla mjölkprodukter i typ en vecka o se...

    SvaraRadera
  4. Ja därför tyckte jag att han kunde vara hjälpsam med detta och hjälpa oss hur vi går till väga eller kanske fixar en remiss till barnmottagningen i Bollnäs.
    Ja vet hur det är med laktos då jag har en syster som hade det när hon var liten.
    Men jag bad faktiskt om hjälp och man har rättighet till hjälp också. . . . .

    SvaraRadera