26 augusti 2009

Lite shopping!











Blivit lite shopping i dag, drog i väg till Bollnäs i dag jag o darling och Emma var också med på turen. Så hon shoppade också loss i Bollnäs, så vi hittade en fyra fem par byxor åt henne, tre tröjor och sen nå små plock som hon hittade.

Sen passade vi även på att handla på Lindex då grabbarna fick presentkort där och då lyxade jag till det med Jeans till dom, för märket där Detroit (om det nu stavas så, orkar inte springa och kolla) dom är ju så himla snygga dom jeans så man kan ju dööö... något lyxigt dyra igentligen, för dom går faktiskt på hela 249 kr styck gör dom. Men nu har vi tre par olika Detroit Jeans till dom och jag bara älskar dom så denna gång blev det åt det blåa hållet på Jeans dom föra vara grå (se tidigare inlägg)sen så snygg som kedja som hänger på det ena paret och hängslen på dom andra.
Sen som vanligt så lyckades det bli mycket randigt, igen! Vet inte varför det blir så nu då helt plötsligt, men det verkar vara mycket randigt i höst faktiskt.

Sen köpte Sanna DC skor i går här på byn, dom gröna och svarta. Hon prövade skor i 45minuter så jag höll på att bli galen, varmt var det och en Emil som tyckte att det var inte speciellt kul att kolla på alla skor. Ååå dom enda skorna Sanna skulle kunna tänka sej efter att ha provat jag hälften av alla skor i butiken så bestämde hon sej för dessa och så fick det bli och plånboken genast mycket lättare. Dyra skor, men måste säga att kvaliten på dessa DC skor som finns verkar super bra då Oskar har ett par som han köpte efter jul/nyår är det inte ett fel på mer än för trånga nu, så när vi gick där i dag hittade darling ett par till honom. Å då kände jag det att kommer han hem och ser att Sanna har DC skor och hans är för trånga lär han vilja ha ett par. Så då slog vi till, plånboken ännu lättare. . Men det är dom värld. Å jag vet att detta blev ett par favo skor för Sanna och Oskar betalade faktiskt sina DC skor själv sist och har användt dom i stort sett varje dag sen han köpte dom då inget annat duger. Så ja menar då är det kul att handla om det används, en att bara köpa nå som bara ligger.

Annars så tror jag att det har varit rätt lugnt, varit och lämnat grabbsen på dagis i morse och hämtade dom vid tolv. I morgon skall dom vara där mellan nio och klockan två. Fungerar super bra faktiskt! Så det är kul, men det var lite jolligt i morse när jag lämnade. Pratade lite om Liams mage och i samma veva så ramlade Liam och slog mun så han blödde lite och sen när han återigen inte var ledsen och jag skulle gå så då blev Emil arg när jag sa hej då och då kastade han sej i golvet baklänges (aj aj, att hans huvud tål alla dessa smällar varje dag)och grät som en tok och då började även Liam att gråta. Så jag vinkade snabbt och drog!!! Men sen så var det inga problem, Emil kom på sej med att vara ledsen efter en stund igen men sen så inga problem.

Näää nu skall jag ta en dusch, borde verkligen städa men säger som Sanna, ORKA!

2 kommentarer: