23 maj 2009

Regn, Erikshjälpen och arga grabbar!

Exakt så ser det ut, tänk att det alltid skall regna när man väl tar sej ut får inte vara uppehåll inte. Darling väg och hjälper en vän att bli klar med hans stuga, så jag passade på att ta med grabbarna en stund ut. Har man väl fått i Emil i vagen brukar det fungera, men blev då en mardröms resa. Gnällde och gnällde hela vägen till ica. Var tvungen väg att posta lite och handla nå få saker. Så köpte jag tuggummi ååå det såg ju Emil då så klart så det var att lura bort honom efter två bitar, för han bara sväljer dom. Hann lagomt ner för sommars backen då var han arg Emil men gav med sej för vi stannade och pratade med Mia o Mattias så då blev Emil glad när han såg Tessan. Pratade en stund och skulle gå, Liam somna och Emil arg!! Arg,arg arg!!! Jag som trodde han också skulle bli snäll då men nejhej du! Inte! Upptäcker han kastat sin napp, jippi! Vi är bara vid kägelholmen, men men fick ge han tuggummi hela vägen till erikshjälpen medans det regnade. Väl framme blev han snäll för då var det en massa folk att titta på. Vägen tillbaka kunde jag ta en båt och åka ut på Ullungen. Tveklöst! För dom här två grabbarna var så arga på varadra, ena stunden Emil som var på Liam och tvärtom. Så dom skrek dom båda till sommars spela ingen roll vad man gjorde. Men se där det började regna och dom blev blöt och tyst! Wiii regna mera tänkte jag så vi gick den sista biten i tystnad! Inte alltid man önska att det regna!
Nej ta och ta itu med lite gossar små, Liam börjar bli trött och Emil lika så men han vägrar sova Emil och nu vägrar jag lägga honom lagt han sex gånger redan och han bara kliver ur sängen. Så nu får han vara vaken. Så e det... i kväll blir det spela Wii och koppla av med en cider!

Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar