23 mars 2009

Lugn och ro!!

Ja här sitter man i detta snöiga väder och vet inte riktigt vad man skall göra Emil och Liam sover en stund och Sanna är på väg hem från skolan i ett sånt himla trist väder. Vill ha vår nu inte en massa snö. Snöar för fullt! Var tvungen knäppa ett kort, men fick inte med dom vita flingorna men räcker av att se snön på det som kunde vara grönt gräs.
Så nu sitter man här vid datan, varit och snurrat på byn i dag en vända för lite ärenden och en vända till hälsocentralen. . . Tur man inte behöver till läkaren varje dag, trodde nästan jag kommit fel alltså för ja gösses! Nej grejen är den att jag har åkt på bråck på sidan på magen i navelhöjd såg det typ för strax över en vecka och den är som jag kan bedöma storlek stor som en handboll. Så jag beställde tid i fredags på hälsocentralen så jag fick tid i dag och var ditt. Mötes av en som jag tycker en mycket osäker läkare. . Kom in i rummet, berättade att jag är rädd för att det är efter mina planerade snitt med grabbarna, grabb ett -02, grabb två augusti -07 och med minstingen augusti -08 ( var ju bara elva månader mellan dom två sista snitten) Mmm.. Mmm.. satt han då och skrev på sin data. Ja så jag ställde mej upp och visade Mmm.. mmm.. satt han. Började känna lite och så där. Så säger han ja du känner väl bäst innefrån hur det känns. Fick lägga mej ner och han klämde lite och började Mmma sej igen. Ja det var ju ett bra tecken det sa jag för så sa distrikt när dom ringde upp. Mmm... mmm.. Ja ha sa han vad gör vi åt detta då? Nu blev jag något förrvirad så ja. Ja svarade, ja men det är därför jag är här för att göra nå åt det. Ja sa han antingen går du hem och vilar då och avvaktar typ med tanke på att jag inte har ont, förutom att jag känner det när jag typ plockar leksaker på golvet då åker det runt och far och stuttar i revbenskanten och typ höftbenet, eller så skickar han remiss till röntgen. Så jag fick två val, men eftersom jag är lite mera intresserad vad tusan man skall göra så valde jag röntgen. Så nu inväntar jag remiss bara då från röntgen. Ja dagens läkare dom är otrolig!!! Ja men fortsättning får följa på det. .








3 kommentarer: