27 mars 2009

Kåvepenin!

Jaha då var den här dagen strax över också, sitter nu så här sista halv time före ny dag och skriver lite. Inväntar nu Sanna som är på väg hem från disco från Lillboskolan, det är hennes klass som har ordnat med disco denna gång. . . Så det såg hon i fram emot att få komma väg på det.
Annars i dag har vi inte gjort så mycket, vi skulle igentligen ha varit på 8 månaders koll med Liam i dag, men han är inget pigg så vi ringde hälsocentralen i morse och fick komma ditt kl elva i dag till distrikt sköterskan. Hon tittade Emil och Liam i öronen och kunde ju konstatera öroninflammation hos båda gossarna. Så vi fick slå oss ner i väntrum för att invänta läkaren. Läkaren hjälp tänkte jag när han kom, det var ju han jag hade sist när jag var in och kollade detta med mitt bråck. Nej!!! var min första tanke, men det gick bra och trots allt så undersökte han dom noga och väl. Men nja han e ju lite seg och verkar inte så säker på nå tycker jag. Men hur som helst, Liam hade öroninflammation och det hade verkt hål. Så det blev pencilin, Kåvepenin rakt av, lyssnade på hans lungor och det lät så fint så. Något röd i halsen var han. Näste man på tur var Emil, som ett tag höll på att riva stället, var trots allt inne i deras korridor och rum i en time och det är lång tid med en liten Emil. Han var väl lite osäker på Emil men tyckte eftersom han varit dålig nu i nästan två veckor så satte han in kåvepenin även till han då. Emil har ju även rör och dom satt fint på plats. Emil hade mycket öroninflammation före Jul och opererade in rör på Bollnäs sjukhus här för Jul och har klarat sej mycket fint sen dess.

Nej gott folk, nu blir det sova i morgon bär det av mot varmare länder tänkte jag säga, nej då med vi skall väg till bollnäs och söderhamn och handla lite. Är barnfri i morgon en vända så vi tänkte passa på med det. Så i morgon blir det lite shopping bilder och lite om hur det var.

God natt på er!!!

2 kommentarer:

  1. Men gossarna små då! Himla öron! Kan de inte få nya?!? Cassandra va på disco hon med :0)

    SvaraRadera
  2. ja om det endå fanns nya öron, då skulle ja köpt nya till dom :-) Ja disco ungar hela högen, hörde även Oskar var i väg :-)

    SvaraRadera