20 augusti 2010

Nio, tre o två!

Japp i mörra kör vi kalas för Emma, Emil o Liam och inbjudningar är utskickad. Nu hoppas jag att vi inte glömt bort någon, hör av er i så fall. FÖr det är lätt att glöma bort någon och det är inte våran mening. Kastar in lite bilder från kalaset i morgon kväll, lär väl bli något kort knäppt i varje fall.

Nu sitter jag i valet och kvalet, skall jag orka......orka duscha. Klockan är ju i varje fall Elva och Emil o Liam somnade för en time sen och man har bara hunnit plocka ihop lite och även ätit lite, så nu känns det som om att man inte har någon lust med nå mera i dag. Så den där duschen känns långt bort, men med en nybäddad säng och en dusch på det då jädrar sover man gott sen. Så ja nää vi får väl se.

Sen snurrar det här som kalas för "ekonomi" i huvudet också och jag är rätt så kluven och nu vet jag inte hur jag skall göra med alla räkningar för inkomsten den sjunker rejält ner och räkningarna är dom samma en då. Skall man bara skita i dom eller hur fan gör man liksom. Usch det här med ekonomi är inte min grej känner jag, det fungerade bra förut allt var klockat inte en räkning försent inte behöva ring hit och dit ocn nu sista två månader så har jag tappat fullständig koll på det och jag känner det har varit så himla mycket runt om det här med frivillig placering och frivården och tingsrättensdom så jag har nog snurra till det där och nu vet jag inte hur jag tar mej ur den heller när förändringar på inkomsten sker. . Men som jag känner här och nu så är inte pengar allt, det är mycket men inte allt. Men har man bostad, el o mat då får det gå som det går sen. Känner mej rätt maktlös i det där, ja ja ja nu får jag säkert någon kommentar om att du som lever på socialbidrag bla bla bla, men det är inte så det ser ut liksom. Så ja näää vi får se. Kände bara att jag ville skriva det här, men just här och nu så skiter jag i det. Det är endå helg och jag kan inget göra åt det känns det som, nu skall jag ha en mysig och underbar helg med våra barn!

Önskar alla en trevlig helg, kalas bilder kommer under helgen!

Over and Out!

16 kommentarer:

  1. Vad du än gör,så försök ordna upp det med räkningarna.För kommer man efter så är det jättelång väg tillbaks,o det är inte värt det.
    Bara bita ihop o ta "tjuren vid hornen".
    Sen har jag en grej till dig Linda :)


    Adoptera denna röv (__*__) och skänk en tanke till alla rövslickare på denna jord som det finns alltför många av...

    Hahaha

    SvaraRadera
  2. Ja jag läre väl försöka ordna upp det, bara bita ihop och säga fuck det blev så här, här är vi nu och nu får man reda upp det... men för att nå toppen måste man nå botten. Ååå jag är väl så där skall ner och vända riktigt innan jag kan klättra :o)

    Ha ha den där röven känns igen!!!! Mohaha... häftigt jag adopterar den direkt, så jag säger sov så gott Catta o alla andra vänner och ovänner och rövslickare, nu är kudden nära! Me like!

    SvaraRadera
  3. Två fack för räkningarna "betalas" eller "inte betalas"

    SvaraRadera
  4. Sluta att betala. Försöker någon att skicka räkningar till dig så får dom väl skylla sig själva

    SvaraRadera
  5. Du som skickade ett mail till mig, skicka ett litet meddelande igen... jag skulle flytta mailet från spam till inkorgen men det har visst förvunnit i cyberrymden!Så nu kan jag inte svara..
    Lena Persson

    SvaraRadera
  6. Jag bara testar för det var ju ovanligt lugnt här nu

    SvaraRadera
  7. Spåra ip adresser inom den här bloggen med fysiska personer kan ni bara glömma. Försök Linda upp till bevis

    SvaraRadera
  8. Ja usch detta med ekonomi och att få pengarna att räcka är inte det lättaste..

    Det är väl klart att vi kommer när kottarna skall ha kalas! =)

    Sköt om dig gumman! <3
    Kraaaaam
    Sanna

    SvaraRadera
  9. Hej Linda . Jag vill föreslå dig att ringa till repektive firmor och tala om att du inte kan betala nu, fråga om du kan få vänta lite med räkningarna. Jag har alldrig varit i den sitautionen, men jag känner några som har fått skjuta upp betalningen. Men A och O är att du ringer och frågar. Det är svårt att vara ensam om allting. Jag tror att det kommer att ordna sig när din man kommer hem...då är ni två . Kram från /tanten. Usch då nu stavade jag fel aldrig ska det stå.

    SvaraRadera
  10. ja fast det är inte möjligt eftersom inkomsten betyder så mycket lägre ett tag så att det går inte att skjuta på dom och inte kan jag ringa på dom heller för dom står inte på mej... Men jag har i varje fall bestämt mej för att betla dom, för då har jag gjort det och slipper känner någon skuld för det, sen har vi ju boende och tak över huvudet. Maten som blir problem, men jaa det får vara så då. Kan inte göra så mycket åt det. Man får överleva en då så...
    Ja då det ordnar sej, tack tanten. Kram

    SvaraRadera
  11. betla dom, vad är det?

    SvaraRadera
  12. De e ungefär som att betala...fast bara nästan ;)

    SvaraRadera