18 augusti 2010

Järvzoo!

Go kväll!!! Underbart... vilket toppen dag! Har tillbringat dagen med Emma, Liam, Oskar o Emil o Emils familjehem, familjen Sköld i Järvzoo. Så nio pers var vi som åkte ner ditt i dag på f.m, kameran i högsta hugg och självklart hade vi fika med, eller ja familjen Sköld bjöd på det. Mumsigt gott!!! Bilder från Järvzoo finns på facebook:en min :o) Ett stort tack till familjen Sköld, ni är något av det bästa som hänt oss!!!!

Annars har man inte hunnit med så mycket i dag, självklart pratat med min man och det planeras med datum hit och dit och man blir alldels snurrig av alla dessa datum..... enda datum som är spikat är muck liksom. Men jag hoppas resten går igenom också, skulle verkligen behöva han vid min sida nu. Dagarna är ingen höjdare när man är själv, man vet liksom inte vad man skall göra och man sover lätt bort halva dagen. Finns inget att kliva upp till, inget att vakna upp till. I mörra är det full rulle så jag vet inte hur jag skall få det att gå ihop riktigt, ett möte på soc klockan två och klockan tre måste jag befinna mej i Bollnäs tydligen, då skall jag möta upp Sanna o hennes familjehem och det skall väl göras ett besök på skolan där hon skall gå och det känns faktiskt mindre kul, hon som verkligen såg eframemot högstadiet. Skall hon vara ledsen i morgon också, känns inge roligt alls då. Jag som lovade hjälpa henne med allt hon kunde och ville, känner mej som en riktigt svikare, men Lillboskolan sabbade allt, så ni hade kunnat varit med ni också känns det som och tala om för Sanna varför det blev så här. Varför ni inte bad oss föräldrar och ställa frågan om att gå om ett år. Lågt!!!!! Inte ens personligt ni tog det, ni tog det med nya skolan i stället, inte ett ljud från lärare varken till hennes far eller mej. Usch vad jävligt, vågade ni aldrig tala om. Är det en skam för lärarna om en elev är tvungen att backa, så man inte säger något förän alldels i skolstart till högstadiet. Ja jag har så många frågor till lillboskolan och jag är så hatisk, för jag fick se Sanna gråta så, det kanske hon inte hade gjort om hon fick gå om för tre fyra fem år sen, som man redan då såg, legat på samma nivå hela tiden..... skulle kunna älta ihjäl mej i detta och jag lär säkert vara som en explosiv bomb när jag skall på Oskars första samtal till Hösten. . för sabba för en till det kommer inte ske... men jag såg tidigare kommentarer här så har det hänt förut och jag har även fått höra lite runt om också från andra. Tummen ner för Lillbo!!!!! Nää inte värt jag skriver nå mer, blir jag blir ännu mera dåligt humör och hatet ännu större, men ni kanske inte bryr er i att tårarna rann på Sanna och det gör dom sällan, det gör det bara när hon blir riktigt ledsen. Det kändes i mitt hjärta!!!! Som man nu får ta hand om och näää fy fan... usch!!!! Vill inte ha med er att göra efter detta, flera år åt helvete!!!!

Så som sagt ett soc möte i mörra klockan två och sen skall jag vara i Bollnäs klockan tre, det går inte ihop nå eftersom jag måste åka bussen tio i två för att hinna ner till Bollnäs, så det är bara upp och ringa i mörra. Sen skall man ju klara av det också, jaa tyck vad ni vill men det finns orsaker till varför det inte gick att gå på skolmöten på Lillboskolan och det handlar om utfysning och mobbning av såväl elver som föräldrar, så jag har gått på ett endaste möte på sex år och jaaa nu känns det på igen, åka själv så där. Man är då bra lustig!!! Kan inte förklara och har ingen lust att förklara heller, för jag vet inte hur jag skall förklara för att ni skall förstå men jag har sagt, hjälp mej i varje fall får vi se hur det blir. Det är lika viktigt att gå på båda och när det blir så här när man inte vet hur dagen skall se ut då blir det panik och timmarna före allt så blir allt förstört kan inte göra nå, rena rama paniken om det inte blir som planerat och förändring i planeringen sker... att man skall vara så där säger jag. Sen göra hastiga saker också, som bara dyker upp så där att nu gör vi det här om en time. Brukar aldrig fungera, för det är inget jag planerat och då fungerar det inte. . . då brukar jag bli hemma. Skall ta me fan skriva ett vecko schema, så här ser det ut (men förändras det är man ju nere på noll igen) Ja ja... vi får la se hur det blir.

Önskar alla en go natt o sov så gott, det skall jag göra så småningom.

28 kommentarer:

  1. Ja det må man säga, orkar inte...vill inte ...kan inte. BLI VUXEN!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ä jag skrev fel i förra inlägget bara så jag tog bort det.Skönt att ni hade en bra dag på Järvzoo. Det är mysigt där!

    SvaraRadera
  4. Ja men det är liksom bra i början där och halva vägen bara fåglar och sånt.... vargarna och björna är ju det man vill se. Jädrar vad vargar dom har... vad skall dom göra av alla dom tro?

    SvaraRadera
  5. Roligt att gå o kika på djur :)

    Väldigt tråkigt det där med Sanna och skolan.

    SvaraRadera
  6. Hamnade av en slump på denna blogg.Jag är alldeles chockad! Hur kan Du lämna ut dina barn på detta sätt? Grannar bybor lärare barnens skolkamrater kompisar. alla kan läsa all skit Du vräker ur Dig! Pappa i fängelse, Dina soc-besök, familjehem...Tänk på barnen,detta kommer att följa dom hela livet!Var glad att barnen fått komma till nya hem och ges en chans till ett annat liv än Ditt och sluta förstöra ännu mer för dom genom ditt ordbajsande på denna blogg!Stackars barn...Du måste ta tag i Dirr liv och sluta skylla allt på andra!

    SvaraRadera
  7. Ja men tack vare en toppen skola, Granberg i Bollnäs så skall vi lyckas. Ååå jag säger som Granbergsskolan, vad har dom gjort??? Sovit sej igen??? Aldirg varit med om en skola göra så stora fel som lillbo har gjort, dom ruskade på huvudet.

    SvaraRadera
  8. Men sluta skyll på andra hela tiden!! Har du hört talas om föräldraransvar? Ok att din situation är som den är. Men tror du att en skola i en annan kommun ska lösa dina problem bör du nog se dig i spegeln och ruska på huvet du med.

    SvaraRadera
  9. Efter att ha läst detta inlägg och de andra om din dotter och hennes tidigare skolan kan jag inte hålla mej längre. Otroligt tråkigt att hon inte har fått det stöd hon behövt. Till alla ni som komenterar Linda och hennes föräldra ansvar och att det är orsaken till att sanna måste gå om så tycker jag ni borde tänka ett steg längre eller bli bättre pålästa. Skolan och lärare har ett ansav för sina elever och en läroplan att uppfylla oavsett vilken familj eller familjeförhållande man kommer ifrån. Nu vet jag inte mer än det som har skrivits på den här bloggen men jag tycker det är fel att lägga all skuld på familjeförhållandet.

    SvaraRadera
  10. Ja visst har skolan ett ansvar...men när hemföhållandena ser ut som dom gör är det inte såå konstigt att det går som det går. Populärt utryck det dära när man inte delar en uppfattning i bloggar och debatttrådar på nätet..."bli bättre pålästa" Men linda funkar så att kan man skylla på någon annan och lyfta focus från sig själv så utnyttjar hon den möjligheten direkt. Så för att citera skribenten ovan, "BLI BÄTTRE PÅLÄST"

    SvaraRadera
  11. Rörigt det är när inte anonyma kan döpa sej till något namn, lätt att dra anonyma för en faktiskt många gånger.... Men jag börjar så här då.... skall jag ruska på huvudet då detta handlar om ett föräldra ansvar.. då kan du ringa bollnäs skolan och höra, i dag har vi suttit en socialsekreterare där, två vårdnadshavare, familjehemmet, tre lärare och en rektor och det var dom som skaka på huvudet alltså skolan, vad dom sysslat med i Edsbyn.... så sjukt!!! Dom fattar inte, sånt här skall bara inte hända, inte efter sex år. Men med tanke på din kommentar att jag skall skaka på huvudet så är du tydligen inte insatt. SÅ sköt ditt du eller ta reda på i stället. Tror inte att alla dessa människor har så fel och du har rätt som bara säger föräldra ansvar. Samma sak det då om det handlar om barn med handikapp som kanske går på en särskola, förädrarnas fel det då... näää lägg dej inte i när du inte vet säger jag.....

    Du anonyma i mittten, helt rätt!!! Men det är väl bara om som jag som mamma hamnat åt helvete snet hela mitt liv så är allt bara mitt fel, tröstlöst. Men jag skiter i sånt folk och tittar på skolan. Jag/vi fick så otroligt med stöd av bollnäs skolan, att se sin dotter gå in med tårar i ögonen i dag och sen kliva ut därifrån med ett leende på läpparna, fy fan va skönt!!!! Helt underbart!!! Så jag vill tacka alla som var med i dag, vi som vårdnadshavare, familjehemmet, L på soc, dessa tre lärare och rektor, så otroligt tacksam!!! Dom fick tjejen att le...

    Tredeje anonyma, du var tydligen samma som första: Ååå jag kan bara säga lägg dej inte i när du inte kan situtionen, diskutera med någon annan. Sluta sitt här och skriv om våran dotter, hon har varit så jävla sårad en då så det räcker och blir över. Sköt dej själv och skaffa kunskap!!!!

    SvaraRadera
  12. Din dotters problem med mobbing osv. i skolan beror främst på dig och din man med de problem ni själva har åsamkat. Visst även jag kan tycka det är åt helvete att föräldrar läser gonattsagan för sina barn ur din blogg men samtidigt så är det den bittra sanningen. DINA ORD LINDA är de som blivit mobbad för bla. Där har du den fakta du så gärna vill se.

    SvaraRadera
  13. Helt rätt, vi är tydligen flera anonyma här...Det är första gången i dag jag läst i Din blogg...Det är jag som blev chockad när jag såg hur Du lämnat ut hela familjen och framför allt för barnens skull..I dagens nyhetsprogram har man precis talat om de problem barn kan drabbas av då deras föräldrar lägger ut bilder och skriver om sina barn...och då har det inte handlat om sånt elände du skriver om... Snälla snälla sluta skriva om dina barn, din dotters skolgång, om hon gråter eller skrattar... Har Du frågat henne vad hon tycker om att Du lämnar ut henne så totalt..Snart vet hela Bollnäs allt om henne och hennes familj det är ju inte klokt.. ett under ska ju till för att Din flicka inte ska bli mobbad igen!Sluta sluta blogga...Skriv gärna av Dig din frustration, men bara för Dig själv.. Jag önskar Dig allt gott och att Du kan få ordning på Ditt liv men snälla snälla sluta blogga..Hälsningar lena.persson@aol.se

    SvaraRadera
  14. Det är då inte mitt fel vad barns föräldrar sitter hemma och snackar om som sen skall bubblas om i skolan i varje fall. För det är föräldrarnas ord och inte mina. För dessa föräldrar är inga jag umgås med. Men fick barn vara barn så har det inte förekommit, många föräldrar använder tyvär sina barn som sköldar och redskap... BEDRÖVLIGT!!!!!

    Jo men min blogg är ju min blogg och det spelar ingen roll om jag skriver om bara bra saker heller så har man endå något att vrida och vända om. Tio procent av Edsbyn kommer endå aldrig bli nöjd, men det är inte mitt mål heller längre. För dom är så inbiten och trollbunden vid jävelskap, så dom kan hålla på bäst dom vill när jag endå har alla jag behöver bredvid mej, så gör det inge att dom få människorna håller på... dom har uppenbarligen problem själv som man måste lasta mej med, men vill dom ha det så får dom ha det så också. Jag bryr mej inte, tyck tänk och gör som ni vill. Jag har mina egna problem att arbeta på, jag har även barn att ta hand om, jag är med mina vänner och dom som finns runt med och stötar och hjälper till och jag har min min man, alltså behöver jag inte skit idioter runt mej. För det enda stället dom hörs och syns på det är denna blogg det, bland en massa bokstäver. Vi kämpar för att allt skall bli så bra som möjligt och att allt skall vara inom ramen "normalt" och att sjunka så lågt som somliga anonyma gör kommer jag aldrig att göra!!! No way! Att framstå som en fegis och inte ta ansvar och stå upp för sina handlingar och misstag, bara gömma sej ständigt. Nej nej, jag har mitt jag och detta går så jävla bra, även fast det blåser motvind många gånger så kommer det också in små lyckanden i det hela. Något som inte gillas av sobotörerna, men ni står som FÖRLORARE hur än det är och ni uppskattas inte av alla runt omkring er. Min värsta fiendes bästa vän pratar med mej bl.a oj oj oj om det kom fram till ledaren. Oj oj oj! Å när ens respektive till och med hejar och pratar och personen i fråga inte alls stödjer sin livskamrat i dess handlingar emot oss. Ja detta kan somliga bita i, är du drabbad??? Fundera på det :o)

    Livet leker!!!

    SvaraRadera
  15. SÖK HJÄLP HOS PSYK LINDA.
    DU ÄR ALLVARLIGT SJUK.

    SvaraRadera
  16. Det är ingen som saboterar för Dig!
    Bara Du själv!
    Svara inte på kommentarerna,låt dom tala för sig själva!

    SvaraRadera
  17. Ja efter ditt sista svar linda vet man ju inte vad man ska tro om dig! att du är helt ding i huvet är en sak och det visste hela býn redan...men så satans sjuk trodde jag inte en sk. vuxen människa kunde bli. I samma inlägg här ovan klagar du på en annan familj och påstår att dom andvänder sina barn som "sköld" och "redskap".Vad fan gör inte du då? Dina barn är ju för dig ett redskap så du kan plocka ut mera socialbidrag. Sen när det inte går som det skar i skolan osv. då är det ALLA andras fel!
    Du är så jävla sjuk linda. Som sagt stäng ner bloggen så slipper du sanningen och kan leva i din lilla låtsasvärld.

    SvaraRadera
  18. Uscha vilka avundsjuka männsikor det finns, ingen idè ge någon mer kommentar en så, skönt att ni känner er så misslyckade och jag så lyckad. Jobbigt för somliga tror jag!!!! Så få håller aldrig i längden :o) Vi vinner somliga försvinner!!!

    SvaraRadera
  19. Och det värsta är ju att du inta fattar det själv. Avundsjuk på dig?! hahaha.

    SvaraRadera
  20. Kommer bättre dagar för dej också när du själv kan reda upp dina egna problem och sköta dej själv och skita i andra och inte skita i sej själv och sköta andra. Hängde du med din Nolla, din mor och far ser då dej som misslyckad, men det är väl så när dom inte brydde sej om dej därför du sitter här.... :o) Ta hand om dej du också.

    SvaraRadera
  21. hahaha. som vanligt taggarna utåt. Fan va du är patetiskt. haha Du vet ju för fan inte ens vem jag är hahaha!

    SvaraRadera
  22. Jag har precis hittat hit och jag säger bara, "mogen blogg". Håller på att tappa hakan efter att jag läst några inlägg. Somliga borde förbjudas att blogga, tänk på barnen. Måtte någon sätta stopp för detta. Maken till ansvarslös förälder torde vara svår att hitta - hoppas jag.

    SvaraRadera
  23. Ja jag håller med....Släck ner bloggen linda.

    SvaraRadera
  24. Hej Linda
    Kom ihåg att allt som skrivs och läggs ut på nätet finns där för alltid.
    Tänk på att även om dina barn inte kan läsa nu så kommer dom att kunna läsa om några år, ja några kan ju redan läsa och en dator kommer dom ju åt ganska så lätt.
    Och du det finns många människor omkring dig som mer än gärna skulle tipsa dina barn om att läsa denna bloggen.
    Så du tänk på dina barn, ja skriv om dig om du vill men skriv inte om barnen de kan få lida längre fram i onödan.
    Ps en som vill dig väl.

    SvaraRadera
  25. Ni kan vara lugna!! Linda är inte förälder längre, Hon har nämligen inte vårdnaden av några barn alls!

    SvaraRadera
  26. jasså inte det... nähäää mer än vad jag visste i varje fall! :ö) inte ens där lyckades man! Hitta på något med mera sanning i stället i

    SvaraRadera
  27. ja var har du dina ungar då? nää just det.

    SvaraRadera