11 augusti 2010

En bild säger mer än tusen ord!


















Ja det gör det verkligen, glädje!!!!

Varit på en tripp jag och Sanna till Umeå och varit med min man på hans permission, helt underbart. Resan var en aning tuff och det är inte det lättaste att sova på en buss när man har en hel del andra kulturer med på bussen som pratar så högt så man kunde knappt inte sova själv men det fungerade bra en då och efter några ord till fröken bredvid så kände man att nu kan man nog sova ett tag, klockan var en då två på natten och det blev en del väntan sedan på Umeå busstation. Men det är det värt och att sova på en bänk blev en upplevelse det med, vi myste på i Umeå centrum hela dagen innan det var dags att säga hej då. Så lycklig en hel dag tillsammans med min man, så mysigt. God mat och mysiga ställen att fika och umgås på. Längtan är stor nu och jag hoppas att det blir hemkost nu i September och blir det som längst så är det exakt tre månader kvar i dag, sen under samma tak och blir han kvar sista tre månaderna så är det bara två permissioner till och vi åker naturligtvis upp ditt på den andra permisionen och den tredje kommer han på.

Tyvär kunde jag inte knäppa så många kort, för det blev så grinigt för det var även "plitar" med från anstalten, två stycken. Men det var ingen fara på så sätt utan dom höll sej bara runt omkring, så man tänkte inte så mycket på dom. Men eftersom han inte fick ha mobiltelefon så var det inte populärt att jag satt och viftade med min. Men ja han få in något kort i varje fall, lite "hångel kort", rosorna vi fick, lite Umeå city och när han for tillbaka till anstalten i bilen.

Så dan underbar dag!!!!!! Love you älsklingen min, du och jag för alltid!!!

15 kommentarer:

  1. Jaha då är det väl snart dags att man ställer i årdning försåtsmineringen i stugan igen då.

    SvaraRadera
  2. Ja inte för att jag hänger med riktigt men, stugan???

    SvaraRadera
  3. Det är värt hur mycket som helst att få träffa den man älskar.

    SvaraRadera
  4. Catta: Jaaa så härligt!!
    Fru Holmsten: Ja det har du rätt i det är det, hur mycket som helst!

    SvaraRadera
  5. Stugan är så klart! min sommarstuga. Och ingen obehörig ska besöka den ostraffad

    SvaraRadera
  6. Jag förstår att du hade en bra dag, alltid skönt träffa den man håller av.

    SvaraRadera
  7. jag håller tummarna för att allt blir bra nu.. jag fick en stor chans att få det så nu ger jag ger av denna chansen å ni e sååå gulliga ihopa kramar

    SvaraRadera
  8. Jaaa gör vad du vill med sommarstugan din du, det angår inte oss. Som jag sagt förut jag vet inte om vi var in i din sommarstuga, eftersom du är anonym så tänker jag inte utala mej om det. Men var vi in i den så hjälper inte ett förlåt heller, det vet jag. Så hur som helst måste saker och ting gå vidare, kanske dags för dej att gå vidare också, det är sex års sen nu snälla du.

    Ja dagen var den bästa på länge, så underbar.

    Ja Petra det är sant, det vänder alltid någon gång och så länge man inte gett upp har man inte förlorat heller. Kram

    SvaraRadera
  9. Va fint ni såg ut att ha .Ni var så gulliga tillsammans. Din man blev väl alldeles nykär när han såg hur snygg du har blivit i din nya frisyr. Jag hoppas verkligen att han får komma hem till er i september , så att ni blir en familj igen. Kram från /tanten.

    SvaraRadera
  10. japp kunde ju inte knäppa så många kort, man fick verkligen smyga och lyckades så klart att få en tillsägelse utav en av plitarna. Men så är det.... ja han tyckte det var jätte fint, han har ju fått kort på det tidigare också. Men nu fick han ju se det i verkligheten också då :0) Jaaa han var så go och kramsjuk så det var inte på tal om annat heller, hand i hand i sex timmar och gissa om en glad Sanna, hon sprang och hoppa upp i famnen på han. Så det är skoj, ja jag hoppas verkligen också att han kommer hem i september det är ett rent helvete att vara själv och jag bara hatar att vara ensam, det är inget för mej som gillar när det händer nå hela tiden....

    SvaraRadera
  11. Vad fina ni är tillsammans :-)

    SvaraRadera
  12. Han har blivit rätt fet ser jag och det är ju bra att känna igen honom om händelsevis dieselstölderna skulle börja i vinter igen. För han tankar troligtvis inte sin dieseldrivna mopedbil på en vanlig mack den här vintern heller

    SvaraRadera
  13. till er som e anonyma här å klagar å skriver massa saker om dom, ni e ganska fega som kastar massa skit men ej vågar stå upp å säga vem ni är.... jag vet att dessa människor har gjort en hel del tabbar å sårat många som har blivit utsatta men ärligt vad hjälper det att skriva här å vara dumma? får ni tillbaka saker m.m pga av det? mår ni bättre av det?
    Å när ni inte ens står för det så fattar jag ej det heller så ni kan få svar av henne om tex: varför m.m

    jag kan bara säga att jag har känt denna killen i 13år å han e en super go kille fast att han kan ha sina problem med vissa saker å hade han haft stöd å hjälp så hade detta aldrig hänt...
    jag har lärt känna "frun" hans via han å hon e underbar tjej :)
    säger bara hade hjälp å stöd funnits på rätt vis hade denna familj kunnat sitta vid samma bord imorse å ätit frukost utan problem.

    tänker på er mycket å saknar er önskar att jag hade kunnat finnas där nu hos dig när han e borta många krammar gumman

    SvaraRadera
  14. Meeeen vi har ingen jävla diselbil, vi har inte mopedbilen kvar!!!!! Fatta!!!!! Den skickade jag väg i Maj gjorde jag, så vi har inte haft den på fyra månader!!!! Känna igen eller inte känna igen, du har liksom inget med oss att göra tycker jag. Men jag börjar tycka att det går bara ut på en sak här nu mera och det är att jävlas med varandra. Åååå det vet ni att jag blir tio resor tillbaka och jag skrattar mycket åt anonyma kommentarer och glädjer mej åt att jag blev så jävla känd i somligas ögon o öron hoppas jag förstör så jävla mycket av eran goda natt sömn och vardagliga saker. Jävlas ni med mej så jävlas jag tillbaka.... Så kommer det alltid att se ut. Hoppas du tänker på mej jämt!!!! Besatt av min blogg tydligen, vill du ha atuograf också eller??? Vilka nötter det finns säger jag, men roligt är det mellan varve3n och jag ger aldrig upp.

    Petra:Jaa det är så här, fegt att vara anonym och det står bara för att sanningen inte kommer fram också för det är så mycket ljug så det skulle dom aldrig kunna stå upp och säga något, håll er till sanningen kan ni vara öppen med vem ni är också. Fega kräk!!! Varför inte stå upp och säga nå, lika på byn också, är väl aldrig någon som sagt nå illa någon gång. Bortsett att från en gammal barndomsvän som pekar fingret och är äldre än mej. Det är vad som varit, anonyma anmälnningar till soc också baserat på ljug... den dagen dom anonyma kan stå upp och visa sitt rätta jag då finns inga lögner längre. Tack för inlägget Petra, ja men det finns väl alrig nå som heter stöd och hjälp det gör ju inte det, trots att man ser problematik, precis när det nästan är försent typ. Nu får vi slita och dra i rötter som en "vuxen" borde gjort för länge sen!! Men det skall gå, hör av dej nåt tag när du är i trakten. Kramar i massor!!!!!!!!!

    SvaraRadera