31 juli 2010

Lika här och där!

Ja jag tror ni är lika seg som jag är, inga kommentarer i bloggen och jag är lika dålig jag med att blogga... jag vet inte vad det är det går i vågor, men det är bara att ni vänjer er. I bland blir det mer och i bland mindre.

Hänt sen sist, nja inte så väldans mycket i varje fall.. Inte för min del i varje fall. Sanna o Oskar har då varit ute på en semstertripp på fyra dagar och jag vet dom var bl.a till High Caparral (felstavat, kanske) o Liseberg och jag dom har haft det toppen. Tror jag har någon bild på Kiddsen i mobilen, så jag kastar med dom här. Så dagarna där dom var riktigt tom, ingen unge hemma alls och man blir då för rastlös fast huset erbjuder ju en massa som man bara gör när man har lust.

Annars så rullar väl dagarna på, var på ett litet möte uppe på centrum cafè i går i varje fall med frivården och ev. en lekmanna övervakare jag skall ha, vi träffades bara så där utan nå förbindelser så att säga bara känna av så där och B på frivården han skulle väl ringa upp till veckan. Så får vi se då om det blir hon eller inte, blir väl lite resande till Bollnäs då ev. då. För jag tror hon bodde där, hopplöst vad snurrig man är mellan varven. Kan man har pratat och suttit så där och sen efteråt då minns man inte nå, det händer typ nästan jämt. Mycket stressande om någon frågar hur gick det och vad sas det, så är det totalt borta. Undrar vad det beror på att man inte minns...

I dag var jag och Sannna till Bollnäs en vända i varje fall, sån har liten mor och dotter dag. UTAN DATORER för dom hägrar mycket för mej och Sanna så man blir inte så där jätte social med varandra när man sitter där vid varsin datan. Så vi tog bussen i morse och drog ditt och gjorde staden osäker ;o) Tittade runt lite i affärer och Sanna hittade en super fin skolväska bl.a var på väg att ge upp men till slut så och lite diverse andra saker/prylar. Sen var vi så klart på MAX och åt lite, jag förslog igentligen Kinamat eller något åt det hållet men det passade inte tjejen så jag tänkte jaaa nää men då går vi dit då och det gjorde vi, orginalmål till henne och friscomål till mej och sen tog vi en tur på stan en vända till innan vi drog hem på bussen. . Så det blev en tre, fyra timmar i BOllnäs och det räckte gott och väl det. För man är inte rik precis, men kul hade vi. Så jag kastar in ett kort när vi går sista bitten hem, ja en del av Sannas väska syns tror jag. Men innehållet det är hemligt, lite hemligt får det vara det vi handla ;o)

Annars pratat med hjärta mitt så klart också, ååå han mår bra och börjar snart programmet brottsbrytet eller vad det heter, vet inte riktigt vad det är men skall läsa om det. För det är ganska nytt vad jag vet, annars tränar han väl och står i. Kör mycket styrketräning och även en massa Pingis, badmington (ööö undrar hur man stavar) och så klart så arbetar han en åtta timmar om dagen, men inte på helgerna så dom är ju rätt seg. Usch minns själv, trökigt det var när det var helg. Men eftersom jag var tvångsplacerad i Köket (testade anhålla om ny arbetsuppgift, med ständigt avslag) så jobbade man i varje fall varannan helg tror jag det var. Har för mej det. Så då gick ju tiden lite fortare i varje fall, annars är helgerna på kåken rena rama döden... men närå han kämpar på. Kom en kille nu ditt som jag och Mange lekte mycket med när vi var små och ja det var väl som det var det också med han. Vill inte närmare gå in på det men ja. Nej det var lite kul att höra, för man hade verkligen glömt bort honom. Sen så har han ju suttit en månad med min x där också, men han har åkt hem nu så. Annars inga så där... men när Mange satt -04 där så satt han faktiskt med ja vet inte vad han heter på riktigt men på tv:en ni vet programmet Rederiet, den där båten då satt han med Uno Kronkvist ni vet bartändern där. Han satt då för kvinnomisshandel, han sa det Mange man kände han nästan eller ja det blev som så eftersom jag tror dom flesta följt Rederiet när det gick på tv.

Jaha det var det de...

Har hjälpt Sanna och packat lite i kväll och nu kör vi lite tvätt, för på Måndag blir bruden också Bollnäsbo.. då blir det flytt för henne till Bollnäs. Tankarna och känslorna är många och jag tänker inte gå in på dom i dag. Men jag hoppas att det skall bli super bra, ååå just nu så ser det himla bra ut tycker jag så jag hoppas att det kommer göra det också framöver, men det är ju så. Man tar det vart efter det kommer så är det ju med allt.

Nu blir det rulla lite cigg, så jag blir klar med det också. Kanske vi borde äta nå mer i dag också, får väl kolla om dottra är hungrig.

Önskar er en fortsatt trevlig helg, här blir det mys!!!

<3 Saknar er alla kidds som inte är hemma och älskar er nå så grymt och dej också min man, älskar dej och saknar dej <3

(krångel, får inte in dom lovade bilderna, skall försöka sen få sej för ja har noll tålamod just nu och då slutar det med att datan blir minst i två delar)

25 kommentarer:

  1. Idiotiska kommentarer från idioter publiceras fortfarande inte, men kommentarer kan även godkänas från s.k idioter också om man har nå vet i skallen och skriva s.k "vuxet" eftersom det är väl såna som skall försöka kommentera.

    SvaraRadera
  2. ska älsta flickan din flytta till bollnäs. hoppas hoppas hon får det bra där ska hon bo med sin pappa då eller vart bor han!

    SvaraRadera
  3. Jupp hon har flyttat till Bollnäs i dag men kommer att vara hemma också så klart. Nej hennes pappa bor i Edsbyn gör han inte allt så långt i från där vi bor. Hon bor i familjehem....ja jag hoppas hoppas också att det skall bli bra.

    SvaraRadera
  4. Jag hoppas av hela mitt hjärta att Sanna kommer att trivas i Bollnäs. Du kan ju sticka dit och hälsa på henne ofta, det går ju bussar hur tätt som helst. Okken tur att det blev Bollnäs. Hon kommer nog ofta hem och hälsar på . Jag tror att hon behöver sin mamma också. Jag tycker att du verkar att vara en impulsiv person och det tycker ungdomarna om. Hoppas nu att det fungerar med Sanna och den nya familjen. Kram från /tanten.

    SvaraRadera
  5. Så tråkigt att hon måste flytta.
    Varför kan hon inte bo kvar hemma hos dig då?

    SvaraRadera
  6. Då var det bara resten kvar då. Klokt av dig att inse att du inte klara av att uppfostra barn!!

    SvaraRadera
  7. Tanten: Ja nog går det bussar ständigt t Bollnäs men det är en bit utanför också och så långt kan man inte gå. . Men hon kommer ju att komma hem på helger och så där så det skall nog gå bra. Posetivt det här med skolan och kamrater då "hon,dom" fått tagit så jävla mycket skit... ja jag hoppas också att hon kommer att trivas för jag ställer upp på na hur som helst oavsett vilket och vad och hur det än blir. Ja joo visst är man populär bland både barn/ungdomar det är man. Men det är så när man kan skoja med dom och ha kul...tack tanten. Kram
    Jaa det är ju den frågan också anonym, varför kan hon inte bo kvar. Om man säger så här då så är jag uppväxt med kriminalitet sen jag var liten och det har fortlöpt fram tills detta nya hände och jag/vi är tvungen att arbeta med detta kriminella tänkande som igentligen bottnar i andra problem från början så man har mycket att jobba med själv. Sen kommer även skolan/kompis biten in. Sanna har typ aldrig haft "så många" att vara med dom sista fyra åren och hon och dom andra också har fått tagit så mycket skit från andra barn/ungdomar. Det är inte deras fel, men dess barn/ungdomar som hållt på har med sej denna fakta med sej ut på t.ex skolan, olika idrotts ställen och där barn/ungdomar håller till. Som dessa barn spelar ut mot t.ex Sanna. För att somliga barns föräldrar inte kan hålla igen näbben hem, man har s.k avhandlingar hemma vid köksborden precis som visa inom socialtjänsten säger. Det är sorligt att inte alla barn får vara med alla barn, barn är får inte vara barn och vara med alla p.g.a visa föräldrar. P.g.a en mamma som mej och en familj som oss med problemet kriminalitet som är ett återkommande problem. Så för att slippa att hon skalll hamna i kläm för sånt här så får hon en chans att vara som alla andra, inte alltid utpekad och mobbad... p.g.a föräldrar och vuxna. Så det enda tänkbara var denna familj i BOllnäs då eftersom hon inte kan bo hos sin far heller och vad det bottnar i får ni själva ta reda på. Jag har nog med mina problem en då jag.
    Sen du kloka anonyma sista, detta handlar inte om att uppfostra barn, det är inte där problemet bottnar i och sen vad du menar med "resten kvar" det får du utveckla lite mera. Du verkar inte riktigt ha koll på läget tjejen.

    SvaraRadera
  8. Stön, att du Linda har problem är en sak.
    Det behöver inte betyda att du är en dålig mamma.
    Jag tycker att du gör rätt när det är som det är för flickan.
    Hoppas att hon på så sätt får det lugnt runt omkring sig så hon kan klara av skolan och sen vuxenlivet och slippa halka in på samma bana som dig och Magnus.
    Hon kommer att förstå när hon blir äldre och du ska se att det kommer att ordna sig för både henne och dig till slut.
    Kramen till dig och du upp med hakan och kämpa på det brukar ljusna till slut.

    SvaraRadera
  9. Näää vi har inget nedslag om att vara dåliga föräldrar, för det finns ingen mall om hur en bra förälder är men att våra problem har fått konsekvenser är ett faktum. Ååå en resa om förändring har börjat. Ja det är bara upp med hakan, visst är det. I bland går det bra och ibland mindre bra. Men det är ju så resan skall vara också och det bästa av allt är att denna resa har ett slut det också. Allt kommer att vara bra en dag när vi tagit oss igenom denna resa, det är ju omöjligt säga hur längen. Men jag vet att en dag så har man nåt så himla långt och man kommer att titta tillbaka på tiden som var och känna Jaaaaaa vi klarade det!!!

    Så länge man inte gett upp så har man inte förlorat!

    Tack för kommentaren!

    SvaraRadera
  10. Snälla linda sluta tyck synd om dig själv nån gång....felet är enbart ditt eget. Allt detta som har hänt kan du INTE klandra andra föräldrar för. Du har gjort en del korkade val i livet och nu sköljer dessa tillbaka på dig själv. Så sluta skyll ifrån dig på soc. och andra föräldrar. Anledningen till att flickan inte kan eller får bo kvar med dig är DU SJÄLV...DU ÄR ANLEDNINGEN! Ingen annan!

    SvaraRadera
  11. Det svider för somliga när man plockar fram sanningen i det hela, ha ha tror du att mina val är enbart att det blivit som det blivit. Ha ha.... men gösses!!! Somliga som dej har ju bidragit med det hemma vid köksbordet också, men visa barn "får" ju inte gå i skolan på celsius och lillbo utan skall trakasseras utav visa "föräldrar där hemma" som är boven i dramat... ja det är då knepigt.

    Men det finns en rolig fråga kvar och den har inte kommit upp ännu den e , hmmmm undrar varför ingen frågat det... Har för mej att det finns fler inblandad också, hmmm knepigt att hon behöver Bollnäs p.g.a mej.

    Näää du lilla vän, inte lätt med sanningen svart på vit... men det är så det man har gjort s.k misstag på vilken nivå det är så blir det visa saker av det hela. Tur man har sitt på svart och vit i varje fall. Så man inte erkänner i arkivet och bland andra så heter det nå annat som exempel.

    Ha en bra kväll, EDSBYNS STÖRSTA ANDLEDNING!!!

    SvaraRadera
  12. Skippa skitsnacket och dina patetiska försvarstal. Du av någon borde väl veta vad anledningen till ditt totala misslyckande är.
    Tryter minnet kan du ju begära ett utdrar ur registret. Män tänkt på miljön för det går väl åt mycket papper till det! Du är och förblir en patetisk småtjuv!!! Jag hoppas soc. gör rent hus hos er så ungarnas får det bra nån gång.

    SvaraRadera
  13. Näää men du har just skrivit om det tydligen, alltså vad du tycker är anledningen... Tryter det hos dej kan ju du ta och kolla upp ett och annat i stället för att "tro" sej veta...

    Ja vad soc gör det är väl deras problem och vi är återigen tillbaka på socialtjänstlagen, men det verkar inte finnas en endaste edsbybo som kan den, vi kan närmare gå in på det om du håller dej till socialtjänstlagen. För man kan inte bara "sväva" på som somliga tror. SÅ plugga på nu! FÖr soc kärring blir du aldrig!!!! För vi har redan dom bästa!

    SvaraRadera
  14. Idiot.. i dina tidigare inlägg sågar ju du dom vid fotknölarna...Men dom kanske är bra att ha när det handlar om pengar? För någon annan försörjning har du ju inte. Plugga på??!! Ja man behöver ju inte vara raketforskare för att inse att du har en del kvar att lära om livet som vuxen linda.

    SvaraRadera
  15. Ja men dom är väl som alla andra dom också, man är både vänner o ovänner mellan varven. Ja nog är dom bra att ha också om det handlar om pengar, vi har ju det systemet i Sverige fortfarande. Så nog är det bra allt... bra för alla det, för alla kan hamna där så.
    Japp plugga på ja, man läre det om man skall snacka om SOC det finns liksom saker och ting och följa där och man måste hålla sej till socialtjänstlagen.
    Ja man kommer alltid att ha saker kvar att lära om livet, så vitt ja vet så finns det väl ingen som någonsin blir full lärd heller. Ja det skall vara dom som "tror" att dom är det då, trots sina misstag...:o)

    SvaraRadera
  16. "socialtjänstlagen" är väl den enda "lag" du någosin kommer att hålla dig till. Jag vill inte sparka på nån som ligger det handlar inte om det. Men dina blogginlägg är en smula motsägelsefulla för att komma från dig. Men samtidigt är det sanslöst underhållande läsning oxå. Den ena idiotin löser av den andra..underbart!

    SvaraRadera
  17. Ja socialtjänstlagen är väl till för alla den så, den gäller ju precis som alla andra lagar... så är det.

    Ja men ja vet inte va fan du gör här da om den ena idioten löser av den andra, så nu blev du vips delaktig också. Som så många gånger annars. Sen om att sparka på dom som redan ligger det är väl så, det är väl jobbigt att se när ett misslyckande går till ett lyckande antar jag.. Men det är väl bara sparka på det för tro då inte att jag ligger stilla tillbaka utan jag sparkar hej vilt tillbaka och den är inte alla som får mej att ligga heller kan jag ju säga. TÄnker inte ge upp denna gång utan denna jävla gång skall jag lyckas med all hjälp jag kan söka och den hjälp jag kan få...

    SvaraRadera
  18. Men gör det då och sluta blogga i hela byn nya lögner! Sök hjälp linda! Kom ingen bränn lite mera skattepengar! Ditt misslyckande... är den du vill vara,tänk på det linda. För att dömma av dina små dampanfall i kommentarerna tycker du ju fortfarande att du är så frän när du ser svart och citat: inte bangar för något...där har du ditt problem som sätter dig i skiten gång på gång på gång. Men med alla åkommor och piller du stoppar i dig så är det väl inte konstigt att hummöret tryter.

    (ps. jag skrev IDIOTIN...inte IDIOT...viss skillnad för läskunnig ds.)

    SvaraRadera
  19. Ja men du älskar ju sånt här därför hänger du väl här, tänk vad rorligt vaaa gör du här människa ??? Va komiskt, dag ut och dag in hänger du här. Hur är det fatt, att du orkar bry dej.... varför lägga ner tid och läsa och kommentera i min blogg???

    Jaaaa u ja, käften bara gapar efter piller en massa piller. Alla former varianter o färger! Vill du smaka, socialtjänsten betlar dom. . ja gösses!!!!!! Föresten dom är blåa kom jag på, Sertralin heter dom. Vill du ha??? Kanske du blir på bättre humör!

    Ja vad beträffar mitt humör så vet jag redan hur det är med det, så ge fan in det du, ta hand om ditt i stället eftersom du är bara ute efter för att jävlas, IDIOT OCH IDIOTI ÄR VAD DU HÅLLER PÅ MED!!! Men det är väl alltid roligt att jävlas med en när man vet att det övergår i annat.

    Jaaa mera skattepengar till mej!!!!

    SvaraRadera
  20. Ja här var det hetsiga utlägg. Jag föjler den här bloggen ofta. från det ena till det andra så har jag en undran om när din Magnus är tillbaka i familjen? "betraktaren"

    SvaraRadera
  21. Vuxet svar linda...verkligen vuxet, ungefär vad som förväntas av en flerbarnsmamma. Bli vuxen och stå för vad du gör!

    SvaraRadera
  22. Ja han kommer hem nu tidigast om en månad då om det blir som vi vill så det hoppas jag verkligen, väntar bara svar nu annars så kommer han hem om exat tre månader från dagens datum. Så tiden går fort och jag hoppas att det blir redan nästa månad.

    Japp hemskt vuxet av alla här inne, lägger mej på samma nivå som kommentarern ovanför. Det är det de går ut på hela tiden, men inte så lätt att förstå kanske. För ja fattar inte varje gång och nog fan måste jag säga det är då roligt jävlas med också, för iritationen den blir då så stor av somliga så inte gör det nå. Föresten när blir man vuxen??? ;o)
    Står för vad jag gör ja, det gör ja till och med för kommentarerna och det. Stå du också för nå istället, nåt högre än dej ja.

    SvaraRadera
  23. För första gången är vi helt överens...Ja du har nått högre än mig. Sen att råkar handla om den brottsliga banan eller vem som har flest akter hos soc. eller mest skullder eller flest polisbesök spelar kanske ingen roll? Men du har så rätt i det du skriver...du vinner den matchen. LOSER!!!

    SvaraRadera
  24. Det ena ledde till det andra och kickarna och belöningen av detta var nå så enormt! Skulle vilja säga att vi avverkade kanske någonstans mellan femhundra och tusen inbrott på denna period som rörde sej om ca fyra fem månader....
    känns uttalandet ingen? TJUV!

    SvaraRadera
  25. Loser eller inte, see you!

    Ja visst gör det de, du som inte heller kan hålla dej till rätt och fel.

    SvaraRadera