04 juni 2010

Socialtjänsten i Edsbyn!!!



Precis som det låter och som det ser ut som så tänkte jag att vi kunde ta och disskutera det lite, jag har fått så många "anonyma" inlägg om just socialtjänsten i Edsbyn så att snart hänger väl sej datan (ha,ha)

Det är kommentarer jag inte valt att inte kommentera, absolut inte av feghet. Men ni vet ju alla att vi har kontakt med socialtjänsten och det är ingen hemlighet heller, många vet säkert vem "hon" som springer hos oss är också och hennes namn är väl inte hemlighet heller, men jag har valt att kalla henne då i såna här sammanhang för kontaktpersonen=KP.
Så att vi inte har någon kontakt med socialtjänsten det stämmer inte, långt i från!

Ni skulle bara veta ni vilka möten man är på och besök hemma också och allt vad telefonkontakt kan hetta. Vi är totalt inbunden i deras paragrafter och allt p.g.a anonyma brev och det vi själva stället till med. Så jag kan ju lova att det är inte en dans på rosor att ha med dom att göra heller. Åsikter o.s.v kan bli väldigt olika mellan som t.ex mej och dom. Sen kan jag ju skvallara att även mellan dom (bäst hålla i hatten, vet att socialtjänsten även följer min blogg och kommentarer också dessutom) kan åsikterna variera, men så tror jag det är överallt och mellan människor överhuvudtaget på sina jobb vart man än jobbar. För alla är vi olika!

Det rasar in kommentarer om socialtjänsten i Edsbyn... Man undrar om socialtjänsten i ovanåkerskommun sover? Vad dom gör hela dagarna? Påståenden om att dom sitter och spelar spel på datan hela dagarna och slutar säkert vid lunctid, om dom är både blind, döv och dum, vi såg men inte dom, dags att röra sej utpå lite en att sitta i sitt fikarum och maxjobb dom gör är att svara i telefonen knappt på telefontiden.

Ja det är lite grann av vad som rullar in då över socialtjänsten i Edsbyn. Visst jag ger dom också ris och ros! Helt klart, jag tycker också att dom kan göra fel många gånger till såna saker jag ser, att man känner sej som en nertrampad skosula och allt sånt. Lika väl som jag kan samarbeta med dom och det fungerar bra ena dagen och tills nästa dag kan jag vara så förbannad på dom så att ja då kommer det såna här fina saker i min mun också och jag lessnar ur fullständigt och slänger på telefonen eller går där i från. Det ligger i hur jag är gör det, men det är som kontaktpersonen säger att får jag smälta det och landa i det hela så vänder jag om sedan och kan disskutera. Ja det är ingen hemlighet jag är sån bara, så är det.

Men jag tycker trots allt, trots att jag bara känner att fy vad jobbig dom är så har dom endå hjälpt mej och min familj också, så jag kastar inte bara ris på dom heller och mellan varven så kan man skratta också.

Men jag förstår inte hur ni kan sitta och skriva som ni gör, ni har ingen inblick i deras jobb överhuvudtaget och inte hur "aktiv" inbland vi är hos dom heller.

Men om vi tittar på den största frågan då som kommer in är ju, VARFÖR GÖR INTE SOCIALTJÄNSTEN NÅGOT???? Så jag tänkte nu får ni ta och komma med lite konkreta saker och spalta upp dom hur dom skall jobba och vad ni vill att dom skall göra för något. Så då vill jag även då hänvisa till Socialtjänst lagen, eftersom det är den lagen som gäller och man jobbar utefter den, så det måste vara konkreta saker. Så jag vore tacksam om då vi jobbar efter den när vi kommenterar och inte svävar utanför. Det vore hemskt intressant att höra och se och få igång det.

Så nu hoppas jag alla är med här då oavsett vem det än är och har jag och ni tur så kanske vi kan få något svar av någon som är insatt i det här, behöver inte vara folk från denna kommun som jobbar inom Socialtjänsten. Så kom igen nu! Nu har ni chansen att spalta "vad socialtjänsten skall göra"

16 kommentarer:

  1. Skitbra inlägg Linda!
    Du är så jävla ärlig och öppen.Undrar hur många som skulle våga vara det om dom hamnade i din/er situation?
    Tror inte det skulle vara så många faktiskt..Dom flesta skulle nog gömma sig bakom sin dataskärm o spy ur sig sitt eget misslyckande på andra.
    Det krävs ändå en stor portion mod för att våga vara så öppen och ärlig som du faktiskt är.
    Kram/Catta*strof*

    (Ja,för er som brukar kommentera anonymt på min blogg ang att jag är "på Lindas sida,och att jag inte har en aning om hur brottsoffer mår,osv,osv".Kommentera gärna,men lämna gärna en mailadress eller nåt så jag kan svara er,för jag kommer aldrig publicera era kommentarer i min blogg.)

    SvaraRadera
  2. Till Catta:
    Hur kan du påstå att Linda här är öppen och ärlig, var inte så längesedan hon bedyrade och svor på att dom inte var skyldig till några brott sedan dom åkte fast förra gången. Personligen skulle jag inte tro på henne. Som jag ser det säger hon det som gangnar henne bäst för stunden och sen finns det folk som tyvärr verkar var lite lättlurad.

    SvaraRadera
  3. Vad det gäller kommentarer/inlägg på Cattas blogg..har hon faktiskt lagt ut två stycken i några timmar sedan tagit bort dom igen på grund av skäl som bara hon vet om!
    Antar hon upptäckte hur illa hennes svar blev Kanske Catta inte ville visa upp den sidan för andra på sin blogg!?

    SvaraRadera
  4. Klart hon är öppen och ärlig..Läser vissa bara dom orden dom "vill" se??
    Visst finns det folk som är lättlurade,och sen finns det folk som är väldigt trångsynta och aldrig någonsin skulle kunna ens försöka förstå andra människor.Jag håller stenhårt på Linda och hennes familj och jag tror dom kommer fixa detta.
    Peace ;)

    SvaraRadera
  5. Tackar för lite kommentarer här och tänker inte besvara dom (inte denna gång) jag ger nämligen chansen till det här med vad socialtjänsten i Edsbyn bör göra att man kan få ge sina svar i det. Så jag tänkte nu får ni ta och komma med lite konkreta saker och spalta upp dom hur dom skall jobba och vad ni vill att dom skall göra för något. Så då vill jag även då hänvisa till Socialtjänst lagen, eftersom det är den lagen som gäller och man jobbar utefter den, så det måste vara konkreta saker... Kom igen nu!

    SvaraRadera
  6. tycker soc . ska lägga tyngden på barnen så dom inte far illa jag vet barn som får bo med alkoholiserade föräldrar och brottsliga föräldrar alldeles för länge i denna komun . där föräldrar tar noll ansvar och även soc . barn som struntar i att gå till skolan sen börjar stjäla, supa sniffa och fast folk lägger sig i och tar kontakt med föräldrar och soc så får ändå föräldrarna nya chanser om och om igen när det sen händer nått som omplasering av barn så är det redan försent då kar dom redan halkat dit detta vet jag att hämt i minst tre familjer i byn och då är det inte er familj jag tänker på . de får gå alldeles för långt innan man tänker på hur baranen mår /Anna

    SvaraRadera
  7. Jag tycker dom ska ta och lyssna på barnen mer.. Om vad dom vill och behöver Och inte bara på vad föräldrarna säger vissa använder ju barnen sina som redskap och ska bara ha dom för att den andra igentligen är mycket bättre.. Vet några fall där mamman har fått barnen pga gråtande, tyckt synd om sig själv osv..Och soc har då lyssnat på mamman och inte pappan..Visst sen finns de folk där inom soc som är bra vissa tyckte jag inte hade någonting där att göra av vad man har hört och vart med./AManda...

    SvaraRadera
  8. Till "anonym" Ja,jag tog bort det eftersom det haglade in nya kommentarer som naturligtvis var anonyma,så det känns lite som att"tala till en vägg" om du fattar ;)
    -"Kanske Catta inte vill visa upp den sidan för andra på sin blogg"
    Jag visar upp exakt den sida jag känner för på MIN blogg (det är ju en offentlig blogg,eller hur? ;)
    Kommentarer ang att jag inte har en aning om hur brottsoffer känner sig skrattar jag åt,för jag har mer aning än du/ni kan tro.

    Detta var sista gången jag svarar på anonyma kommentarer riktade till mig här i Lindas blogg.Vill ni säga mig nåt så vet ni vart jag finns.

    I fortsättningen tänker jag bara kommentera till Linda :)

    SvaraRadera
  9. håller med dig Amanda det utgår alltför sällan från barnens bästa utan det blir ofta att föräldrarna ska stykas med hårs.. nä det är direkt skamligt ibland vad barn ska få utstå genom sina föräldrar och att inga andra vuxna och socialen reagerar och reagerar man som vuxen utomstående så hjälper det ändå inte !!!/Anna

    SvaraRadera
  10. Catta Catta du har ju själv valt att ta denna sjuka kvinna i försvar!!??...if you join the game...bla bla bla. Erat Storilade skitsnack börjar bli rent komiskt! Linda!! Hur fan kan du rata o hata den sked som föder och ser till att du överhuvudtaget har mat på bordet. Du sitter där du gör pga att du själv inte har en vildaste aning om hur man beter sig som en normal vuxen människa. Soc. är skyldiga att hjälpa alla...både dig,catta och dubbelerik.
    Du skriver även: ja sån är jag, så är det bara. Så du tycker inte att bollen ligger hos dig vad det gäller att ta tag i dina problem? För det är väl knappast socialtjäntens fel att du visar tydliga symptom på somliga diagnoser med bokstäver inblandade? Jag förstår heller inte varför du börjar gnälla just nu när du borde smörja dom mer...med tanke på att gubben din inte är disponibel som familjeförsörjare just för tillfället. Jag visste redan långt innan det gick så fel nu sist att ni skulle åka dit igen...trots att ni var sååååå oskyldiga. Catta: Du är så ärlig linda. Vart fan är tjuvlinda ärlig?
    //"HAN"...som forfarande skrattar!

    SvaraRadera
  11. "HAN" Du borde ställa upp i kommunvalet eller nått. Ingen här kan uttrycka sig som du gör. Gillar dina inlägg, men det gör nog inte linda. ;)

    SvaraRadera
  12. JO ho då, tuttebubben e så duttit sa, försöker styra och leva andras liv mest för att dölja sina egna problem, herr och fru kan ni döpa er till, då IP Adress är den samma :o) Men kommentera på ni, hoten publiceras ej dom anmäls bara, för kriminalitet acepteras ju inte tydligen. Hmmm heller hur var det, undrar vem som håller sej efter lagens långa arm ja. Skratt, dubbel moral!

    SvaraRadera
  13. Ja titta du samma ip nummer igen... va konstigt.
    Och vilka hot hade kommit från detta nr sa du? nehe det var nån annan det ja. HAHAHAHA!

    SvaraRadera
  14. ja men man är aldrig ensam menar jag ;o) Betryggande för några och somliga väldigt obekväma i situtionen :o)

    SvaraRadera
  15. Kan ju bero på att du får upp ett sk. server ip. samlings nr för mobilt bredband. Men det visste du förmodligen om redan. ;)

    SvaraRadera