23 juni 2010

Jaha igen!!!!

Gott folk, några av er är då roliga och verkar ha topppen humur verkligen!!!!

För ett tag sen la jag in ett inlägg med det här med socialtjänsten i Ovanåkers kommun och man fick skriva vad socialtjänsten i kommunen skulle göra o.s.v och där man då håller sej till socialtjänstlagen. Men inläggen där blev ju inte precis som man hade tänkt så då drog jag slutsatsen att typ ingen alls nästan kan socialtjänstlagen o.s.v för man hade trots allt inget vettigt att komma med igen.

Så nu tar jag upp detta igen för jag fick precis nyss en ny kommentar på inlägget "Så har vi det igen" 6 April 2010. Nu är man där igen och man bökar och stökar om det här med soc igen. Snacka om att somliga har bekymmer säger jag, ta reda på fakta först. För ni vet inte nå ni e vad jag går igenom med socialtjänsten och vilken kontakt och möten jag har med dom, jo många vet men inte mina s.k ovänner vet inte det. För jag skriver inte om det hela tiden när jag är ditt, när dom är hit, när jag ringer och när dom ringer i tid och otid!!! Så sitt för fan inte och säga åt mej att inte socialtjänsten gör sitt jobb, ring ditt och säg det åt dom i stället. Men kom inte med nå anonyma jävla brev, mail och samtal. . Stå upp för allt i stället för det gör då jag i varje fall hur jävla illa det än är. Så har jag alltid fått tagit det jag ställt till med. Så har ni nå synpunkter om soc, kom inte med dom till mej utan gå ditt eller ring ditt i stället!
Ghaaaa... sånt här gör mej galen! När man inte vet och man bara påstår en massa, jag tycker också att socialtjänsten gör fel många gånger och det känns som om att typ "Hallå, ho ho någon hemma, knack knack" men det får dom höra av mej också, för jag håller inte tyst och gud så less på dom jag blir också. Men in i det sista så kommer vi överens och man kan skratta och ha skoj. Jag har både skrattat, gråtit och varit arg där det kan jag lova!! Som sagt, mycket trevligt folk där finns det och det är bara ringa växeln hallå hallå på morgonen och ta sej ett snack med dom om man känner för det. För ja vet i varje fall att dom följer socialtjänstlagen.

Sen säg inte att dom inte gör något jag kan vara ditt upp emot en fyra gånger i veckan, en massa telefonkontakter och allt, jag har ansökt om det jag kan där inne och utredning pågår tydligen fortfarande också. Även fast jag gått med på ett och annat också vad gäller barnen i familjen. För jag skall i varje fall visa att jag kan och jag vill och det gäller samma sak för min man. Men så är det i bland går det bra och ibland mindre bra, men i det stora hela tycker jag att vi kommit jäkligt långt och en bra bitt på väg och en massa återstår som kommer med tiden. Resan att ta sej ur sånt skit man hamnat i är säkert en resa som varar livet ut, något man alltid har i bakfickan. Jag jobbar för att "kriminalitet" i all form inte skall existera för oss. Jag vill verkligen inte hamna där igen och tänker inte göra det heller, för jag jobbar på det och går till grund och botten med det. Så här långt går det bra och ingen människa skall då få trampa ner mej i varje fall, jag kommer att gå runt med ett lende på läpparna och passar det inte så titta då åt ett annat håll, för tro inte att jag springer efter!!!

Meee love meee!!!! Yea!!!!

12 kommentarer:

  1. Den skit du "hamnat" i har du ju för fan ställt till med själv. När ska du inse att felet är ditt eget?? TJUVLINDA!!!!!

    SvaraRadera
  2. Ja har inte sagt att det är någon annans fel heller så, men det finns alltid en orsak. Till varför det blir som det blir...

    SvaraRadera
  3. vadå blir som det blir är du helt blåst? MAN GÖR DET MAN GÖR! Skötsamma människor går fria tjuva ska i fängelse!

    SvaraRadera
  4. Fler än tjuvar som platsar i fängelset också anser jag, straff värdet för stöld o.s.v är inte högt det är endå döda ting, tänk om man bara satte tjuvar i fängelset då du skulle världen ser ut. Men du kanske tror på barnböckerna att det är bara tjuvar som sitter i fängelset. Välkommen till verkligenheten :o)

    SvaraRadera
  5. Men nu var det dig det hela gällde eller?? Och både du och jag vet att det inte är bara tjuverier och traditionella rövarstråk som du gjot dig skylldig till. Din förra dom innehöll även misshandel! Du är och förblir ett kriminellt litet kräk i mina och andras ögon!!

    SvaraRadera
  6. Jaaa för det gäller väl bara mej eller, för det är säkert okej att begå andra former av brott som jag tror somliga inte är medveten om vad dom gör och skulle aldrig erkänna heller. . . Ja men denna dom innehöll ingen misshandel, hotmottjänste man blev jag aldrig dömd för, för att en polis är en polis och en polis skall då banne mej tåla mer än en privat person anser jag, annars är det nog bäst att byta ut några poliser i detta avlånga land. Varför tror du att jag blev dom för misshandel -04 då? Försök och funderar ut det, för det lär du aldrig klara. Näää jag är populär i dina ögon tydligen eftersom du följer min blogg flera gånger om dagen lilla du (hoppasan) så nog är jag poppis i dina ögon i varje fall eftersom du orkar lägga ner tid på mej, kallas kanse avundsjuka tydligen och att man måste störa sej på folks misstag trots att man begår såna själv och så förbannat med problem själv så man måste trycka ner andras glädeje. Ååå det är med glädje att se i mina ögon att du misslyckas, andras ögon tror jag inte att du behöver tala om för. Dom har sina egna åsikter och tycken, precis som du och jag har. . . Ja gösses, snacka om att inte ha så mycket att göra.

    SvaraRadera
  7. Ja men ditt liv är kantat av polisbilar,åklagare,stödfamiljer,soc,fängelsestraff,personfejder,placeringsfamiljer,misär ,skit och elände. Sen pratar du om avundsjuka och kvitterar gladeligen ut försörjningstöd månad efter månad.Avundsjuk på vad? Du har ju ingenting som någon levandes själ skulla ens drömma om att vara avundsjuk på? Såtillvida att någon tycker det är tufft eller coolt att vara kriminell och skita fullständigt i sina barn...jag är inte avundjuk på sånt. Vore det inte för att du är så egenkär och småaktig skulla jag däremot tycka synd om dig.
    //"HAN"...igen.

    SvaraRadera
  8. Jaa inte vet jag, men det lyser ju åtminstone avundsjuka för kantas det inte av ett och det går bra så fortsätter ju folk en då. Men eftersom bror duktigt är så duktigt att utrycka sej och tror han är en mästare på det mesta så kan ju du tala om du då vad det är.
    Egenkär jaha du då känner du då inte mej det är då en sak som är klart det, å kallas det för egenkär när man försöker reda upp sina problem och ta den hjälp man får och själv försöker fixa den hjälpen som kan finnas, kallas det för egenkär så har jag väl just blivit det då. För det sticker ju i ögonen det också på folk.. spelar ingen roll vad man gör så är allt lika illa. Men det gör mej inget, för jag gör det för min egen skull, för min mans skull för våra barn skull. Inte för någon annan och det har jag sagt för och säger igen.

    Mitt liv är mitt liv och alla har sina egna liv, skulle man hålla på och styra åt alla andra hade man ju inget liv själv... så det är då jag glad att jag har även fast det är kantat av polisbilar, åklagare, stödfamiljer, soc, fängelstraff och kvitterar ut försörjningsstöd. Jävla människa säger jag, vad skall ja göra då tycker du??????? Att vara kriminell ja då hamnar man genast i en polisbil så småningom man hamnar i hos herr åklagare och man får ev. ett fängelsestraff, stödfamiljer är det bästa vi har skaffat vi har det inte som många andra som har släkt som finns, ååå försörjningstöd ja alla måste ha mat på bordet.

    Men fortsätt och stör dej du eller gör någon nytta du också!!!!

    SvaraRadera
  9. Ja jag förstår att det känns jobbigt och ser mörk ut när man skriver att Citat: stödfamilj är det bästa vi har!!? Herregud människa tycker du inte själv att det låter lite misslyckat att behöva säga att det är det bästa man har? Men du kanske iaf. tror att hela byn är avundsjuk på dig och din "stödfamilj" Anledningen till att du inte har någon släkt som hjälper till finner du förmodligen i belastningregistret linda.Så....du tycker inte det kan verka egenkärt att utan att blinka bryta sig in hos någon och girigt roffa åt sig det man vill ha, eller att blogga om livet efter anstalt och pissa ner dina få vänner med nya lögner och svek. Eller att helt skoninglöst förstöra uppväxten för dina barn med all den skit som du utsätter dom för med ditt sjuka beteende. Jag försöker inte styra åt dig linda..du har redan kört ner i diket men låter bilen stå för du orkar uppenbarligen eller en vill ta dig upp. Du skriver ju att du gör det för din egen skull. VAD? Vad är det du gör?...jo du gör FEL!!! Jag undrar just hur mycket tex. skola och omvård du har eldat upp med ditt hitils ganska kostsamma,samhällsbelastande och skattemedelsfinasierade liv??
    //"HAN"...som är en "mästare" på att ärligt ARBETA sig till maten på bordet. Det borde du prova på någon gång!

    SvaraRadera
  10. Därför att jag tycker att stödfamilj är det bästa vi kunnat få, det är så jag tycker och återigen sticker det när man är ärlig och talar om vad man tycker och tänker. Det sticker alltid i folks ögon och det skiter jag inte lite i. Jag älskar dessa två familjer!!! Hoppas att det stör dej!!!!
    Vad menar du med det med belastningsregistret? Att det inte finns släkt där så finner jag dom där, e väl nå jävelskap du yttliggare har hitta på det tänker jag. Ta reda på i stället orsaken till varför, för den vet du inte och ingen annan heller tänker ja. Men ha bekymmer du, men det känns skönt att jag sitter och mal i din skalle 24 timmar per dygn i varje fall. Riktigt mal sönder dej, för du är inte riktigt riktig du heller. I mina ögon med tanke på dina inlägg en skit stövel!!!
    Ja det är min blogg och jag skriver precis om vad jag vill i den, precis vad jag vill. Med eller utan samtycke! Passar det inte men stick och leta upp en annan blogg att trakasera då.

    Gör jag fel som försöker rätta till mitt liv??? Du e då fan totalt jävla slut du, men va bra då gör ja ju lagbrott igen då eftersom jag rättar till mina fel tillsammans med t.ex frivården. Det är fel det också då, fy fan om frivården läser detta då tycker dom att du borde göra en stor jävla sinnesundersökning antar jag....

    Ja arbeta dej till maten du på bordet för det gör alla andra också, både du och jag och alla andra. Så är det... Men det har väl du inte fattat ännu du.

    //"HON" som tycker "HAN" e sjuk i huvudet!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  11. Blev det jobbig läsning här eller?
    Eftesom du inte publicerar mer?

    SvaraRadera
  12. jag publicerar allt efter vad som kommer in, precis lagt ut fyra kommentarer nu från en och samma person så :o)

    SvaraRadera