26 december 2009



















Underbar Jul har vi haft verkligen och dagen före Julafton var vi även till Falun på rättegången (se tidigare inlägg) resan dit och hem gick super. Var till och med hemma tidigare än beräknat.. Gubben var in först blev lite senare vid elva så då tänkte jag att nu blir väl allt fram flyttat även när jag skall in och vitna. Men det gjorde det inte för 11.45 så hörde man på rösten i högtalaren " Linda Eriksson kallas till sal 4" panik!!! Inte lätt att komma ihåg exakt när det är 1 1/2 år sedan men jag pratade med Åklagaren innan och tänkte det här går ju bra. Så där fick man börja med att avlägga eden, som lyder Jag Linda Eriksson lovar och försäkrar på heder och samvete att jag skall säga hela sanningen, inte tillägga eller förändra o.s.v och sen började Åklagaren att tala om varför man är där och hon undrade om jag kunde peka ut vem som var vem och det var inga problem Erik till vänster och Henrik till höger.. och sen kom alla frågorna och strax efter tolv var vi klara och jag reste mej från mitt bord mitt i rummet och Mange från Åklagarens sida och så vandrade vi ut och sen avslutade vi Falun med att äta på Mc Donalds och sen bar resan hem över.

Julafton var då också så himla mysig i lugn och ro.. tänkte jag kastar ut några kort från dagen innan (kiddsen tjuvstartade) och från självaste dagen.

I dag funderar vi på om vi skall dra till Bollnäs en vända... Sanna ville ner och handla lite för hon var smart och önskade sej pengar hon och lyckades bli rikare än vad en annan är, you goo girl!

3 kommentarer:

  1. Kan ju skvallra lite om dom lyckliga julklapparna delvis.. för Sannas del blev det väl mest pengar och spel till DS, Oskar han var superlycklig över DS konsol med spel till, radiostyrd pansarvag, teknik Lego (den här stora lastbilen) Emil o Liam gillar stark eldrivna motorcyklarna, sen åkbilarna Bobby Car och så blev det som vanligt en massa lastbilar, crossar, traktorer... till Julen hör även mjuka paket så det blev lite kläder också...

    SvaraRadera
  2. Du har lyckats fånga många Orber, eller annars har ni väldigt dammigt :)

    SvaraRadera
  3. ja nog kan man ha dammigt allt... men Orber lyckas vi fånga nu och då faktiskt och man kan se "dem" här är det stökigt mellan varven och man hör ofta någon som kommer fast ingen kommer o.s.v och man hör steg o.s.v men endå lugnare än vad det var för vi säger 20-30 år sedan.. då kunde man höra barnet i trappan som grät och farbrorn i gungstolen här i det rumm jag sitter nu o.s.v och byrån som stod uppe i svärmors sovrum som "vibrerade" den står numera ute i ett skjul och kan föra oväsen mellan varven.
    Finns mycket att berätta :o)
    Orber (övernaturligt) eller damm (?) upp till var och en

    SvaraRadera