01 november 2009

Äntligen!

Grabbsen äntligen hemmma! Fyra dygn av saknad! Känns helt underbart att äntligen ha dom hemma... det fattas verkligen något när dom är borta så här och nu är det äntligen på plats igen!
Så här är det full rulle, just titta på familjen som ätit lite mat. Ååå det gick i med stora lass. Köttbullar o Mos, sås! Perfekt "barnmat"! Så dom åt som bara den och jag blev mätt av matlagning och av att titta. Närå inte riktigt var inte hungrig alls!

Snart en ny vecka full rulle med planeringen verkar det som, men jag har en alldels egen plan också för somliga skall då veta att hålla sej i från är det enda som gäller och somliga andra har fått stå sitt kast riktigt gott och väl!!! Så nu får vi se då, men I bee back! ;o)

Skola i morgon för kiddsen och dagis för dom två yngre! Lovveckan gick fort och det har varit en jävligt tuff vecka som har gjort att måendet, tålamodet och hatet är väldigt stort fortfarande. Men vi får väl se vad veckan har att erbjuda och hur mycket man orkar också.

Nu blir det kolla till vad grabbarna gör!!

18 kommentarer:

  1. du säger att hatet är stort mot vad...

    SvaraRadera
  2. jag vet vad du vill skylla ditt hat på, men du borde nog rikta det åt nåt annat håll.
    eller för din egen skull, reda ut saker som behöver redas ut och inte springa runt och hata folk som inte gjort något...

    SvaraRadera
  3. Finns något som heter sätta STOPP för också och säga till kanske. Men är man en mus så är man. I bland får man skylla sej själv och hålla sej i från, upp till varje deltagare det.

    Hoppsan!!! Vi kanske inte pratar om samma sak (?) Äää det kvittar, här är det ju endå bara åsikter :o)

    SvaraRadera
  4. Så skönt att hela familjen är samlad igen! Och du verkar må liiite bättre och det gör mig glad! Ännu en kris som gjort dig starkare!
    Ha en bra dag! Kram!

    SvaraRadera
  5. Huvudet upp och fötterna ner i varje fall, skönt slippa skuldkänslor. Dom passar någon annan bättre just nu.

    Ha en bra dag *kram*

    SvaraRadera
  6. Vem ska ha skuldkänslor? Det är väl inget man önskar någon? Tänkte på det du skrev idag på din blogg, den 2 november......det här med att behandla varandra, om du vill leva efter den tanken så.....:o
    /Me

    SvaraRadera
  7. Ja du vem skall ha skuldkänslor, jo den som förtjänar det och förhoppningsvis ett jävligt dåligt mående och självklart det jag skrev det här med att behandla andra, det gör jag jag behandlar andra såsom jag själv blir bemött! That`s the game we play!

    SvaraRadera
  8. That must be the game You play, with Your on rules? Why not try to play another game, a more forgiving one for Your on good?
    /Me

    SvaraRadera
  9. ME: Ha ha lite dålig på engelska jag, så jag svarar på svenska och svarar jag inte på allt så ställ frågan på svenska.

    Nää jag spelar reglerna som spelet följer om att vara medmänniska och gör efter spelts regler som du behandlar och jävlas med andra blir du själv behandlad. Spelade alla spelet att vara snälla på varandra utan jävelskap och visste skillnad på dit och mitt som jag fått lära mej så gick det bra.

    Jag kan spela dom flesta spel om det är så, vilken nivå som helst! Let`s play!

    SvaraRadera
  10. Well, we can take it in swedsih ;o)
    Verkar som du trots allt har ett spel med egna regler, för en medmänniska är en person som står ut med att vissa människor inte förstår hur livets spel ska följas. Vem har brutit mot dina spelregler? Det du skriver känns så fullt av hat. Den är dom känslorna som småttingar plockar upp! Inte kan dom in dig och det du känner. Släpp, jävelskap och tankar på att ge tillbaka efter samma mynt. Ta tag i livet på det bästa sättet. Vänd på det hela, och tänk på att de spelregler som du håller så hårt vid, kan leda till att du förlorar så mycket mer. Krama dina barn. Lär dom hur vi vuxna ska föregå med gott exempel,hantera allt på ett sätt som gör dina barn stolta av att ha en mamma som hanterar både skit och jävelskap på ett förlåtande och bra sätt! Vilka stolta barn du kommer att få!
    /Me

    SvaraRadera
  11. ME: Men no way att jag förlåter det aldrig, inte något som tänkte krossa en familj så är det... och så längen inget mer händer på den biten så håller inte jag på heller. Jag slår inte tärningen i spelet. Jag drog mitt drag och sen blev det inget mer av det. Ååå det hoppas jag för blir det så då slår jag tärningen en gång till på live.

    SvaraRadera
  12. Hur menar du, hur kan en person krossa din familj? Vad har personen gjort? Är det någon som hotar dig eller dina barn?
    Eller har du gjort något som någon fått veta och övar utpressning mot dig? Vad är det du inte kan förlåta? Med tanke på hur kär du verkar i din man och han i dig när du skriver och berättar om er på din blogg, så kan det då inte vara frågan... :o)
    /Me

    SvaraRadera
  13. mE: Tänker inte gå in på några detaljer men den personen vet vad som gäller och det är det viktigaste för nästa gång så då kommer jag på ett hembesök helt enkelt och det oväntat! Men det tror jag nog inte behövs men en skall aldrig vara säker så. Detta är min familj och vi skall inte ha någon krossare här inte och hoppas ingen annan får vara med om denna människas dumma handling.

    Ja jag är grymt kär i min man och han är det bästa som hänt mej är det och han betyder allt för mej! Ny kär varje dag! Han och jag 4-ever and ever!

    SvaraRadera
  14. Vad har människan gjort? Vad kan personen krossa för dig? även om du inte vill gå in på detaljer, så...?
    Vad jag förstår kan det då inte röra sig om dig och din mans förhållande! Om du o din man är nykära varje dag. Var finns hotet du talar om, gäller det dina barn? Är den här personen någon som anmält er till Soc? Tänker på dina tidigare inlägg...
    Vad har människan gjort som du säger kan krossa din familj? Lämnat in en anmälan....?
    Det kan då inte handla om dig och din mans förhållande för det beskriver du som en "for ever" relation.
    /Me

    SvaraRadera
  15. Ingen kan förakta och känna kärlek på samma gång. Förakt och kärlek är två oförenliga känslor. Så länge Du väljer att förakta är också dina möjligheter att känna kärlek och lycka borta.

    Allt ditt förakt bottnar i något i dig själv - som är obearbetat.

    SvaraRadera
  16. håller med pellejöns!

    SvaraRadera