25 juni 2009

Helt underbart!

Ja det där var inte i går man stod i sin egen dusch, men gud så skönt! Äntligen! Slippa allt krångel med att låna. Nu hoppas vi det blir lungt!

Bloggen strulade tidigare här innan dusch, lagomt förbannad blev man när allt bara försvann och sidan blev vit, grr!
Hade väl inte så mycket att meddela om dagen heller, för jag har då mest gjort ingenting. Varit ensam hemma med kiddsen på förmiddagen bara då darling jobbar då, han gör nämligen sin Samhällstjänst nu som han blev dömd till. Så det är bara att jobba på, fungerar skit bra och han trivs som fisken i vattnet.
Känns super ensamt juu... men är väl för att man är med varandra jämnt annars och nu gör man allt själv, tur det finns stora syskon som också hjälper till om det blir något och dom är hemskt duktig på att roa, ni är underbara mina stora kidds!

Kiddsen har ägnat typ halva dagen med att bada i polen och Emil strävar på i sin lilla pol han, i och ur, ur och i. Ja så kan han hålla på länge, men trots allt så har han fyrhjulingen i sitt hjärta och allt vad motorer heter. Å hör han något starta är han där snabbare än blixten, speciellt fyrhjulingen. Men det gillar vi alla, rolig leksak!!! För även stora som små!

Annars inte blivit alls något just i dag, jag har då inte gjort nå mer än att sett till kiddsen och druckigt ett x antal koppar kaffe (vad gjorde man utan det) har inte ens tagit reda på vare sej tvätt eller disk, dammsugaren står där den står och mat från spisen blev det inte heller, blev pizza i stället. Blää inte kul alls när det är så underbart varmt och härligt ute. DÅ har man ännu mindre lust, just nu tycker jag inget av måsten är speciellt kul och det händer inte så mycket med en massa måsten.
Men snackade med våran kontaktperson i dag en vända, nu får vi vara utan det i fyra veckor. Ghaaaa hur gör man nurå??? Nej men vi får väl överleva, semster nu för kommunalarbetare (hi hi eller hur?) brukar retas lite ;o) Men sen så har vi våran kontaktperson tillbaka och det är guld värt att ha någon som sparkar en i baken och får till lite saker och ting i vardagen som man lätt glider efter med när man hoppat "rätt in i väggen" och tycker det mesta är bläää, hur det kan bli för det är inget jag upplevt någon gång så där. Men vi tar oss fram åt och kontaktpersonen är räddaren i nöden. Gjorde vi utan??? Så nu blir en hel del kontakt sen efter semstern kontaktperson har lagt beslag på oss och vi skall fixa och trixa med en massa saker så som hem o hus, dagis och allt sånt! Kanske det blir ordning i torpet, men just nu känner jag bara bläää för en massa måsten.

Å tack vare misstaget som uppstod med däcken skall jag på snutförhör i morgon på polisstation, det känns bra blir det gjort också. Se vd det blir av det sen för det vet jag faktiskt inte, se vad herr Åklagare säger vad han tycker. Rättegång? Mycket möjligt... vet ju inte. Men vi får väl se, men jag skall då prata med farbror blå i varje fall, har ju lite att tilläga så att säga.

Nu skall jag ta och torka mitt hår och fixa ordning lite vatten i fall Liam vaknar och vill ha nattmål, orkar som sagt inte gå ner någon av oss och då passar en termos med vatten perfekt.

Vi hörs i morgon gott folk, sov gott på er!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar